L’alumnat de 4t d’ESO ha iniciat el seu primer treball dins del projecte PIIE amb una proposta creativa i arrelada a la cultura popular: l’elaboració d’un projecte sobre les Espantacriatures valencianes, aprofitant la celebració de la festivitat de Tots Sants. Aquesta activitat forma part del PIIE, dins de la proposta Engalan-art, una iniciativa que busca donar vida als espais del centre a través de l’art i la participació activa de l’alumnat.

Aquest projecte interdisciplinari ha permès als alumnes aprofundir en la tradició oral valenciana i donar vida als seus personatges més característics mitjançant un procés complet de creació. Han dissenyat esborranys propis, que després han transformat en il·lustracions i escultures originals. Per a la creació dels volums han emprat materials senzills però molt versàtils com paper de diari i cola, que han modelat per donar forma als personatges. Una vegada formats, els han recobert amb teles i pintat amb temperes, afegint textures i detalls que aporten expressivitat a les figures. Paral·lelament, algunes de les il·lustracions han estat treballades amb llapis compost i carbonet, aconseguint una gran riquesa visual i profunditat en els dibuixos i altres amb pintura acrílica, que els ha permès aconseguir una gran quantitat de colors i matisos. El resultat ha sigut una decoració immersiva dels corredors del centre, convertits en un autèntic passeig per la imaginació i la cultura valenciana.
A més, aquest treball ha estat coordinat amb l’alumnat d’Atenció Educativa, i ha comptat amb la col·laboració activa de la Comissió de Biblioteca i la Comissió de Convivència i Igualtat. Totes aquestes àrees estan treballant conjuntament el tema de la festivitat de Tots Sants, així com una selecció de lectures de por que acompanyen i enriqueixen el projecte.
Una experiència d’aprenentatge vivencial i col·laborativa que uneix tradició, creativitat i treball en equip.
Podeu fer clic sobre les imatges per a vore-les en gran i passar entre elles
Vídeo del procés detallat de creació de les diferents “espantacriatures” en l’aula