Visita a Món Orxata, Alboraia, per als alumnes de FP Bàsica i Cicle de Grau Mitjà de Gestió Administrativa

El passat 20 de desembre, els nostres alumnes dels cursos de FP Bàsica i del primer curs del cicle de grau mitjà de Gestió Administrativa van tenir l’oportunitat d’explorar les instal·lacions de Món Orxata a Alboraia. Aquesta empresa social, reconeguda amb diversos premis per la seva excel·lència en l’àmbit de la inserció laboral, sostenibilitat, artesania i agroecologia, és un referent en la producció d’orxata amb denominació d’origen de la nostra terra.

Durant la visita, els alumnes van tenir l’oportunitat d’endinsar-se en els encants del món de les xufes, explorant els camps on aquest producte tan característic pren vida. El personal de Món Orxata va guiar-los a través de cada fase del procés d’elaboració de l’orxata, des de la collita de les xufes fins a l’envasament final. A més, van tenir l’oportunitat d’aprofundir en la rica història dels carrets de l’orxata, una tradició que ha estat cuidada i transmesa de generació en generació.

La part més deliciosa de la visita va ser, sens dubte, la degustació de l’orxata de xufa D.O. “xufa de València” i BIO. Els alumnes van poder experimentar en primera persona la qualitat i autenticitat d’aquest producte únic, tot mentre apreciaven les notes subtils i refrescants que caracteritzen aquesta beguda tan apreciada a la nostra terreta.

Aquesta visita a Món Orxata no només ha proporcionat als nostres alumnes una oportunitat única d’aprendre sobre la producció d’orxata i la seva importància cultural i econòmica, sinó que també ha contribuït a la seva formació integral com a professionals en gestió administrativa. Agraïm a Món Orxata per la seva amabilitat i dedicació en compartir el seu coneixement amb els nostres estudiants. Estem segurs que aquesta experiència deixarà una empremta significativa en el seu creixement personal i professional.