Erasmus Days: concert de Dialoco Antico

Dialoco Antico reuneix hui 11 d’octubre a alumnat de 2ESO, famílies i professors en un diàleg musical per a commemorar els Erasmus Days 2023. Els intèrprets, que provenen de diferents nacionalitats i celebren la seua diversitat cultural, ens han acostat a la música barroca a través de melodies vibrants i delicioses d’una forma divulgativa i enriquidora per a tots els assistents.

Este concert ha permés completar la competència musical de l’alumnat i aprofundir en el currículum alhora que ajuda a comprendre que la música és sempre un element de diàleg i acostament intercultural. L’activitat didàctica que donava suport al concert, que s’ha emportat acabe en anglés i en valencià, ha desgranat les peces musicals interpretades i ha acostat a l’alumnat als diferents instruments barrocs que tocaven els músics.

El conjunt barroc Dialoco Antico, fundat per Toshiharu Nakajima i Chiharu Shimano, està format per Kano Imada (violí), Elianne Ardts (violoncello) i Daniel Rubio (clavecí). El diàleg entre la veu i les cordes és l’aspecte central de la seua música, la qual cosa va inspirar el seu nom.

Els membres de Dialoco Antico es van forjar en el Conservatorium van Amsterdam, on es van formar en el seu canviat de nom departament de Música Antiga. La gènesi d’este ensemble va sorgir de l’anhel de difondre el repertori barroc de música de cambra, utilitzant instruments històrics o rèpliques d’estos. Estan especialitzats en la interpretació de música barroca italiana i han dut a terme un minuciós treball pel que fa als criteris d’interpretació. Amb seu a Amsterdam, l’ensemble ha oferit recitals als Països Baixos, incloent-hi la seua participació en el prestigiós festival de música antiga d’Utrecht, a més d’actuacions a Alemanya i una gira pel Japó. A més, han arribat a ser finalistes en la Händel Competition de Göttingen.