Formació Professional Bàsica: Títol Professional Bàsic en Serveis Administratius.

Com pots accedir?

L’accés als cicles de Formació Professional Bàsica requereix el compliment simultani de les següents condicions:

• Tindre compliments quinze anys, o complir-los durant l’any natural en curs, i no superar els dèsset anys d’edat en el moment de l’accés o durant l’any natural en curs

• Haver cursat el primer cicle d’Educació Secundària Obligatòria o, excepcionalment, haver cursat el segon curs de l’Educació Secundària Obligatòria.

• Haver proposat l’equip docent als pares, mares o tutors legals la incorporació de l’alumne o alumna a un cicle de Formació Professional Bàsica.

Què aprendràs i fer?

• Preparar equips i aplicacions informàtiques per a dur a terme l’enregistrament, tractament i impressió de dades i textos.

• Elaborar documents, utilitzant el llenguatge científic i els recursos gràfics i expositius en funció dels contextos d’aplicació, assegurant la seua confidencialitat, i utilitzant aplicacions informàtiques.

• Fer tasques bàsiques d’emmagatzematge i arxiu d’informació i documentació, tant en suport digital com convencional, d’acord amb els protocols establits.

• Realitzar labors de reprografia i enquadernat bàsic de documents d’acord amb els criteris de qualitat establits.

• Tramitar correspondència i paqueteria, interna o externa, utilitzant els mitjans i criteris establits.

• Realitzar operacions bàsiques de tresoreria, utilitzant els documents adequats en cada cas.

• Fer les tasques bàsiques de manteniment del magatzem de material d’oficina, preparant les comandes que asseguren un nivell d’existències mínim.

• Atendre el client, utilitzant les normes de cortesia i demostrant interés i preocupació per resoldre satisfactòriament les seues necessitats.

• Aplicar els procediments de seguretat establits en el desenvolupament de les seues activitats professionals evitant danys en les persones i instal·lacions.

• Fer les tasques de la teua responsabilitat tant individualment com en equip, amb autonomia i iniciativa, adaptant-te a les situacions produïdes per canvis tecnològics o organitzatius.

• Adquirir hàbits de responsabilitat i autonomia basats en la pràctica de valors, afavorint les relacions interpersonals i professionals, treballant en equip i generant un ambient favorable de convivència que permeta integrar-se en els diferents àmbits de la societat.

• Desenvolupar hàbits i valors concordes amb la conservació i sostenibilitat del patrimoni natural, analitzant la interacció entre les societats humanes i el medi natural i valorant les conseqüències que es deriven de l’acció humana sobre el mitjà.

• Valorar les diferents manifestacions artístiques i culturals de forma fonamentada utilitzant-les com a font d’enriquiment personal i social i desenvolupant actituds estètiques i sensibles cap a la diversitat cultural i el patrimoni artístic.

• Comunicar-se en diferents situacions laborals o socials utilitzant recursos lingüístics amb precisió i claredat, tenint en compte el context i utilitzant formes orals i escrites bàsiques tant de la pròpia llengua com d’alguna llengua estrangera.

• Resoldre problemes predictibles relacionats amb el seu entorn social i productiu utilitzant els elements proporcionats per les ciències aplicades i socials i respectant la diversitat d’opinions com a font d’enriquiment en la presa de decisions.

• Exercir de manera activa i responsable els drets i deures derivats tant de la teua activitat professional com de la teua condició de ciutadà.

Pla de formació:

Els mòduls d’aquest cicle formatiu són els següents:

• Tractament informàtic de dades.

• Aplicacions bàsiques d’ofimàtica.

• Tècniques administratives bàsiques.

• Arxiu i comunicació.

• Atenció al client.

• Preparació de comandes i venda de productes.

• Ciències aplicades I.

• Ciències aplicades II.

• Comunicació i societat I.

• Comunicació i societat II.

• Formació en centres de treball.

En finalitzar els teus estudis, Què podràs fer?

Treballar com:

• Auxiliar d’oficina.

• Auxiliar de serveis generals.

• Auxiliar d’arxiu.

• Ordenança.

• Auxiliar d’informació.

• Telefonista en serveis centrals d’informació.

• Classificador / clasificadora i/o repartidor / repartidora de correspondència.

• Gravador-verificador / gravadora-verificadora de dades.

• Auxiliar de digitalització.

• Operador / operadora documental.

• Auxiliar de venda.

• Auxiliar de dependent de comerç

• Operador / operadora de cobrament o Caixera / caixer.

Continuar estudiant:

• Un cicle formatiu de grau mitjà (Aquest títol tindrà preferència per a l’admissió a tots els títols de grau mitjà de les famílies professionals d’Administració i Gestió, Comerç i Màrqueting, Tèxtil, Confecció i Pell, Vidre i ceràmica i Arts Gràfiques).