L’IES Porçons per la sostenibilitat

Aquest curs 2021-22 el nostre institut inicia un nou i engrescador Projecte d’investigació i innovació educativa:PORÇONSTENIBILITAT”. Un projecteque té per objectiu que el nostre professorat puga desenvolupar la seua tasca docent i ensenyar el nostre alumnat –a través del currículum d’ESO i de les competències clau– la importància de la conscienciació d’un món més sostenible, incidint de manera rellevant en els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i l’Agenda 2030. Una projecte que esperem que ens servesca per poder generar materials i experiències, a més d’emprar noves metodologies, recursos i pràctiques que ens possibiliten nous reptes i models d’aprenentatge.

El projecte segueix la línia iniciada en anteriors projectes que tractaven la importància del reciclatge en les nostres societats: «Recicla’t. Recicla’m» i que va fer que el nostre institut forme part de l’EAR (Educació Ambiental en Ruta) de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per la seua tasca educativa de compromís amb el medi ambient.

Aquest projecte pretén aprofundir i formar el nostre alumnat mitjançant els Aprenentatges Basats en Projectes (ABP), l’Aprenentatge Servei (AP), les estratègies cooperatives a través de la coeducació i la igualtat, amb l’ús de les Teconolgies de la Informació i Comunicació (TIC), a més dels usos del Llenguatge Inclusiu i Igualitari. Així mateix, treballarem en l’avaluació del centre per a afavorir la inclusió i enriquir el PEC (Projecte Educactiu de Centre) per assolir una educació inclusiva, coeducativa, igualitària i sostenible.

A partir, doncs, del treball per projectes, el treball cooperatiu, l’ús de les TIC, així com el llenguatge igualitari, la inclusió, la coeducació i la igualtat, a més de la interdisciplinarietat departamental, volem que l’alumnat siga conscient del paper que hi juga en el món del futur, on els joves cada cop més prenen la paraula per dir la seua. I en el món de l’educació, des de l’IES Porçons, pensem que no podem restar al marge d’aquestes demandes.