L’IES Porçons participa a la XVI edició del concurs escolar «CONSUMÓPOLIS»

L’alumnat de 4t ESO, des de l’assignatura de valencià, hi participa en el concurs «consumópolis» que convoca de manera paral·lela el ministeri de Consum i la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

La finalitat del concurs és promoure des del punt de vista interdisciplinar l’educació de les persones consumidores en els centres educatius de les terres valencianes, amb l’objectiu que l’alumnat desenvolupe capacitats i hàbits crítics i responsables en relació amb els seus actes de consum. Fent visible així la importància dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i els propòsits 17 de l’Agenda 2030. Uns objectius i propòsits que estan en consonància amb els aspectes treballats des del nostre institut en l’EAR (Educació Ambiental en Ruta) i que s’han de fonamentar en l’objectiu 4t que pretén una educació inclusiva, equitativa i de qualitat, a més de promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom. No cal que recordem, ara i ací, la importància de l’educació al llarg de la vida; i, per descomptat, la importància que juga l’educació per portar endavant aquests objectius. Amb els quals es pretén eradicar la pobresa, així com lluitar contra la desigualtat i la injustícia, a més de posar fre al canvi climàtic, entre d’altres. Un repte que des del món de l’eduació assumim com a nostre perquè el nostre alumnat en prengua consciència.

L’objectiu d’aquest concurs escolar és sensibilitzar l’alumnat de la importància que tenen tots els nostres actes de consum i, en particular, aquells realitzats de manera conscient, crítica, solidària i responsable que poden canviar el nostre món més pròxim.

Per aquest motiu, per al curs 2020-2021, des de les institucions valencianes s’ha decidit participar en l’organització del concurs escolar «Consumópolis 16: Cuida el teu planeta amb un consum + responsable. T’hi atreveixes?», convocat pel Ministeri de Consum, a través de la Direcció General de Consum; i el nostre centre no anava a quedar-se al marge. Si voleu saber més sobre el concurs podeu trobar més informació: https://consumopolis.consumo.gob.es/index.html?idioma=ca-valencia

Consumópolis és un lloc amb accés a informació i activitats sobre el «Consum Responsable». És també un punt de trobada que afavoreix l’intercanvi d’opinions i experiències entre tots els que entenen com a fonamental la formació en matèria de consum. L’objectiu de Consumópolis és oferir a pares, xiquets i professors una eina pràctica i dinàmica que contribuïsca al desenvolupament integral d’actuals i futurs consumidors. Consumópolis afavoreix l’aprenentatge de conceptes, procediments i actituds que possibiliten la construcció d’una societat de consum cada vegada més justa, més solidària i més responsable. S’hi atreviu?