Convivència europea a la ciutat d’Altea

El dia 12 d’abril realitzem una trobada de convivència junt a la MEPA d’Altea de l’IES Bellaguarda i les dues EPAS que estem sota la seua mentorizació: IES Sixto Marco, Elx i l’IES Porçons d’Aielo de Malferit, amb l’objectiu que els nostres ambaixadors júniors es pogueren conéixer i intercanviar experiències i coneixements adquirits en el treball de les Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu.

L’acte va tindre lloc a la ciutat d’Altea, ja que va ser iniciativa de la MEPA amfitriona. La trobada va ser tot un èxit. I va resultar molt gratificant tant per als ambaixadors júniors com els séniors.

La planificació i l’organització va ser una bona faena coordinada pels dels tres centres. El primer acte que es va fer va ser el de «benvinguda», seguidament passem a desdejunar perquè no ens agarrara baixos de força. Les activitats que venien a continuació eren del tot exigents.

Ja seguidament iniciàrem una sèrie de dinàmiques que havíem preparat cada centre. En primer lloc es va fer una dinàmica preparada pel IES Sixto Marco, per a conéixer-nos millor i trencar un poc el gel: «Ens coneixem millor», que va ser tot un èxit i que va acomplir amb les expectatives d’iniciar els contactes i les relacions entre els nostres ambaixadors júniors.

Una vegada finalitzada aquesta sessió introductòria passem a les activitats que havíem preparat des de l’IES Porçons que consistien a incrementar la unió, l’afecte i la cohesió de grup a partir d’una dinàmica realitzada amb un paracaigudes: «Unió, afecte i cohesió europea baix el paracaigudes». Una dinàmica del tot divertida que ja va cohesionar els ambaixadors júniors dels tres centres, a més d’anar unida a les abraçades; una acció que redueixen l’estrés, millora la salut mental i física, a més clar està de fomentar la bonhomia.

Per a acabar l’IES Bellaguarda va preparar una Gimcana per la part antiga de la ciutat d’Altea. Un recorregut breu durant la qual els participants han de superar una sèrie de proves o dificultats, que va unir definitivament a l’alumnat, a més de servir-los per a conéixer un dels pobles de mar més bonics de les terres valencianes: Altea. Va ser una gran experiència que esperem tornar a repetir al costat de la nostra Escola Mentora.