Un grup d´alumnes italianes de Perruquerria i Estètica visiten l´IES La Patacona

Durant el mes d'abril passat, el nostre centre va tindre el plaer de rebre la visita d'un grup de 10 estudiants italianes: 4 d'elles cursaven el CFGM d'Estètica i Bellesa i 6 el CFGM de Perruqueria i Cosmètica Capil·lar.

Durant la seua estada de 12 dies, les alumnes, procedents d'una localitat pròxima a Venècia, van tindre l'oportunitat de submergir-se en la vida acadèmica i cultural del nostre institut.

Alumnat i professorat italià junt amb l´equip directiu i les professores coordinadores Erasmus de l´IES La Patacona.

La major part del temps, les alumnes van assistir a les classes teòriques i tallers pràctics corresponents a la seua especialitat. Però també es van dur a terme diverses activitats conjuntes entre tots dos grups: una relaxant sessió de talassoteràpia a la platja de la Patacona, on l'alumnat va poder gaudir dels beneficis de la mar i del sol en un entorn únic; una sessió de creació de pentinats i maquillatge a l'estil pin-up; i el disseny d'un marcapàgines en el mòdul de Màrqueting i Vendes, per a commemorar el dia del llibre. En estes activitats no sols es va fomentar la creativitat i el treball en equip, sinó que també es va celebrar la importància de la lectura i la cultura en la nostra formació acadèmica.

Finalment, van assistir com a observadores al desenvolupament d'algunes tasques per part de l'alumnat del CFGS Caracterització, com, per exemple, l'exposició de projectes, la realització de picats i emmallats de perruques, la confecció d'estructures per a pentinats històrics i de fantasia, i el disseny de pròtesi.

Al llarg de la seua visita es van establir llaços d'amistat entre les alumnes espanyoles i italianes, enriquint així l'experiència d'aprenentatge de totes dues parts. Sens dubte, va ser una experiència inoblidable que va obrir la porta a una possible col·laboració amb el centre italià per al pròxim curs, on els nostres estudiants podran visitar Itàlia.

El projecte 2023-1-ES01-KA121-SCH-000126430 està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d'aquest article/notícia és responsabilitat exclusiva de l'IES La Patacona i ni la Comissió Europea ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) són responsables de l'ús que es puga fer de la informació ací difosa.