Aprenem amb professionals de 2D i 3D en actiu

Algarabia Animació i Gallego Bros ens ensenyen com treballen

Conéixer les rutines productives i l’actualitat del sector de l’animació 2D i 3D a Espanya de la mà de professionals en actiu. Estos han sigut els objectius principals de les xarrades que des dels mòduls d’Animació d’Element 2D i 3D del FP de Grau Superior d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius s’han organitzat perquè l’alumnat conega i entre en contacte amb productors i animadors espanyols.

S’ha contactat amb la participació d’Emilio i Jesús de l’estudi d’animació de San Isidro Gallego Bros per a conéixer la trajectòria d’esta productora amb 25 anys d’experiència i que produïx des d’Alacant per a la resta del món. Des de Gallego Bros es van presentar els principals treballs produïts en els últims anys i van revelar els secrets de la indústria a l’hora de vendre i explotar un producte d’animació.

L’alumnat va conéixer l’evolució de la productora alacantina al llarg de les últimes dècades i es va destacar algun dels aspectes artístics més importants de les seues obres més destacades.

La colla del Capità Mondongo, sèrie d’animació 2D inspirada en l’obra de l’artista de Bigastro Jesús López Moya, els Calorics en 3D i produïda per a la televisió pública valenciana À Punt o els internacionals dibuixos animats Shuriken School creats per a la televisió francesa van ser mostrats i explicats als estudiants d’animació.

Els creatius van donar a conéixer tots els avantatges i desavantatges de produir una obra d’animació, les peculiaritats del sector i les adaptacions que han d’escometre en les seues invencions perquè estes finalment vegen la llum en la xicoteta o pantalla gran.

D’altra banda, la creativa gallega Virgínia Curiá d’Algaravia Animació va participar en una sessió per a explicar com es produïx un Stop Motion, tècnica d’animació que l’alumnat de grau ha d’aprendre i posar en pràctica durant els primers mesos del curs acadèmic.

Els estudiants van aprendre els diferents processos creatius de la tècnica i com l’Stop Motion no sols encaixa en la pantalla gran, sinó també té cabuda en el sector publicitari i en altres animacions no tan habituals, com les ràfegues de tv.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies