El director d’animació Javier Tostado xarra amb l’alumnat de l’IES PACO RUIZ

EL DIRECTOR D’ANIMACIÓ JAVIER TOSTADO XARRADA AMB L’ALUMNAT DE L’IES PACO RUIZ

L’alumnat d’Animacions 3D, jocs i entorns interactius de l’IES Paco Ruiz de Bigastro entrevista a Javier Tostado,  director de la productora d’animació valenciana Clay animation. L’estudi ha desenvolupat formats amb la tècnica de Stop Motion, com Clay Kids, sèrie d’animació que ha sigut emesa en uns 60 països o l’actual Dreaming with Valentina.

L’alumnat ha conegut a través de les paraules de Torrat la situació actual del sector de l’animació a Espanya, els principals inconvenients i avantatges de produir formats amb la tècnica del ‘Stop Motion’, les principals fonts de finançament del sector, les rutines productives d’una productora audiovisual o els objectius a curt i llarg termini de l’estudi. A més, han rebut una sèrie de pautes a l’hora d’iniciar-se amb l’Stop Motion.

L’entrevista ha format part dels continguts de l’assignatura d’Animació d’elements 2D i 3D de primer de grau superior, on l’alumnat està aprenent les diferents tècniques d’animació clàssiques i on en les pròximes setmanes desenvoluparan la producció i realització d’una animació amb la tècnica de ‘Stop Motion’.  D’altra banda, l’alumnat de segon de Projectes Audiovisuals 2D i 3D han pogut completar els coneixements teòrics adquirits en les últimes setmanes sobre diferents aspectes de les empreses d’animació amb l’entrevista. Així, han conegut com una empresa valenciana produeix animació que és consumida fora d’Espanya, la dificultat per a produir  un guió o els trucs i la paciència que s’ha de tindre per a donar vida a diferents marionetes durant un capítol d’onze minuts.

El principal objectiu de la xarrada és aproximar la realitat del sector, tractar amb professionals amb experiència i en actiu, així com donar a conéixer la producció que té lloc en el nostre territori, la Comunitat Valenciana.

Entre les paraules de l’entrevistat cal destacar la valoració positiva sobre l’animació i els animadors espanyols, així com la necessitat que els mitjans de comunicació públics augmenten la seua aposta per la producció nacional.