PROJECT NUMBER: 2020-1-FR01-KA202-080287. ACCENTUONS L’INCLUSION EN DEVELOPPANT EN EUROPE L’ENTRAIDE ET LA SOLIDARITE (AIDEES)

Pàgina web oficial del projecte (en construcció): https://portal.edu.gva.es/erasmusplus_aidees_project_2020_1_fr01_ka202_080287/

————————————————————————————————————————————————————-

CINQUENA MOBILITAT, DEL 23 Al 27 DE MAIG DE 2022, A SANT JOAN D’ALACANT, ALACANT.

Centres amfitrions:
• Col·legi públic d’Educació Especial “El Somni” de Sant Joan d’Alacant (Espanya)
• Institut d’Educació Secundària “Lloixa” de Sant Joan d’Alacant (Espanya)

Persones i centres d’altres països que han participat en la mobilitat:
• Alumnat: Ana-Mateea, Mihaela-Cristina, Ioana-Teodora, Daria, Sara-Maria, Andreea-Iulia i Cristiana-Alexandra.
• Professorat: Irina D. i Larisa-Steliana G.
• Colegiul National “Gheorghe Lazar” de Bucarest (Romania)

• Alumnat: Leny, Nicolas i Martin.
• Professorat: Fanny L. i Pierre A.
• Institut ISSEC PIGIER de Toulouse (França)

• Professorat: Mateja G. i Alenka K.
• Centre Srečko Kosovel de Sežana (Eslovènia)

• Professorat: Loretta G. i Cinzia Bucciolotti.
• Instituto Tecnico Economico Statale “Paolo Savi” de Viterbo (Itàlia)

Dies previs a la mobilitat
Les sòcies de Romania van arribar el dia 21 de maig i van ser rebudes a l’aeroport. Van aprofitar aquest cap de setmana per fer diferents visites culturals: Alacant, Elx i l’illa de Tabarca.

També per la qüestió dels vols, les sòcies d’Eslovènia van arribar al voltant de la mitjanit del diumenge 22 de maig.

Dilluns 23 de maig
Al llarg del dia, els socis de França i Itàlia van arribar i van ser recollits a l’aeroport. El professorat dels dos centres amfitrions, El Somni i el Lloixa, ens havíem coordinat prèviament per a recollir a tots els socis dels diferents països.

Com estava previst que les professores eslovenes tornaren al seu país el dijous, van ser convidades pels docents de El Somni a passar el matí al seu centre i que participaren en algunes activitats.

D’altra banda, les alumnes i professores romaneses van fer una visita cultural a la ciutat de València.

Dimarts 24 de maig
A les 10:00 h, l’alcalde de Sant Joan d’Alacant va fer la recepció oficial a l’ajuntament. Aquesta és la comunicació emesa per la premsa.

A les 11:00 h ja estàvem de tornada a l’IES Lloixa. Es va fer un xicotet descans i, després d’aquest, tots els convidats van visitar les instal·lacions del centre.

Al voltant de les 12:00 h, els diferents socis van començar a exposar les activitats que havien desenvolupat en les últimes setmanes als seus respectius centres.

A continuació, es mostren les activitats realitzades a l’IES Lloixa i que van ser presentades pel nostre alumnat que ja havia participat en anteriors mobilitats:

Disseny i pressupost d’una aula del futur, atesa la diversitat funcional de l’alumnat (presentada per Judith i Sofia)
Metodologies digitals inclusives (presentada per Eva, Carmen, Luar i Enrique)
Vídeo – Cançó: “La nostra amistat” (presentat per Lara i Rocío. Vídeo realitzat pel grup de 3r d’ESO de PMAR).

Quan van finalitzar totes les exposicions vam menjar al Restaurant “La Amstelería”.

A la vesprada, a les 17:30 h un autobús ens va portar al castell de Santa Bàrbara, on l’alumnat es va distribuir en 5 equips i van tindre l’oportunitat de jugar uns reptes del joc BrainSTEAM que ha sigut desenvolupat per l’IES Lloixa, comptant amb la col·laboració de El Somni. Aquesta activitat va ser molt enriquidora, perquè els equips estaven formats per membres de diferents països, tots mesclats entre si, la qual cosa va propiciar un clima de cooperació i col·laboració entre ells. A més, es va desenvolupar en un lloc idíl·lic, en plena naturalesa i amb vista a la mar.

En la localització del castell, en una zona de berenador, estaven amagats, en unes certes coordenades, els codis QR amb les instruccions dels diferents reptes, sent aquests alguns dels reptes que es van desenvolupar:

1.- Aconseguir una fotografia amb tots els membres en l’aire.
2.- Passar una pilota amb els peus sense que caiga a terra.
3.- Mantindre i moure una pilota que està sobre dues cordes tensades.
4.- Unir paraules que formen refranys.
5.- “Pescar” trossos de metall, ajudant-se d’uns imants subjectes amb fil pel cap.
Etc.

També es va visitar el Castell de Santa Bàrbara, i en acabar les activitats, es va descendir pel barri de Santa Cruz i es va passejar per la part del centre. A continuació, l’autobús ens va portar de tornada a Sant Joan.

A les 21:00 h vam sopar al restaurant Marco & Bo.

Dimecres 25 de maig
Visita cultural: la Vila Joiosa – Guadalest – Benidorm

A les 8:30 h vam eixir de Sant Joan amb autobús, camí a la la Vila Joiosa. Allí vam visitar el CEE El Secanet, que té una relació molt estreta amb el CEE El Somni, ja que tots dos centres són de similars característiques, amb una atenció molt personalitzada a l’alumnat amb diversitat funcional que reben.

Al CEE El Secanet ens van rebre les companyes Carmen G., Ana E. i Xaro E., que ens van dividir en 3 grups per a mostrar-nos les seues instal·lacions, on ens van explicar el funcionament del centre, les característiques del seu alumnat, les funcions dels treballadors del centre, les aules que han anat condicionant, els projectes futurs que tenen al cap, etc. En definitiva, vam tindre una visió molt àmplia del centre.

A les 11:30 h vam visitar la fàbrica de xocolates VALOR, que està situada a la mateixa ciutat.

En finalitzar la visita de la fàbrica, al voltant de les 12:30 h, vam anar amb autobús fins al Castell de Guadalest. Allí vam menjar de Pícnic i alumnat i professorat va disposar de temps lliure per a visitar aquesta pintoresca localitat.

Des de Guadalest vam partir cap a Benidorm, arribant a aquesta ciutat sobre les 16:00 h. Vam visitar la part del centre històric, i alumnat i professorat va disposar de temps lliure. Molts d’ells van aprofitar per donar-se un bany a la platja.

A les 19:30 h vam tornar a Sant Joan i els socis van tindre sopar lliure.

Dijous 26 de maig
A les 9:30 h vam visitar el centre de Sant Rafael, que també està situat a la ciutat de Sant Joan d’Alacant. És un centre on atenen persones adultes amb diversitat intel·lectual i que té una col·laboració estreta amb el CEE El Somni. Ens va rebre la seua directora, Ana C., qui ens va explicar que la major part de les activitats es concentren a la Residència, on atenen un grup de persones que viuen allí a temps complet, ja que necessiten molt suport i requereixen una atenció molt personalitzada, així com en la part del Centre de Dia, on atenen persones que acudeixen a realitzar una sèrie d’activitats durant el dia, però que després tornen a les seues llars. A més de comentar-nos el funcionament del centre, també vam visitar les instal·lacions i els espais que han adaptat.

En acabar la visita, vam entrar al monestir de la Santa Faç que, encara que no estava en el programa, la seua ubicació és molt pròxima al centre Sant Rafael, i els socis estaven molt interessats a visitar-lo.

A les 11:00 h vam arribar al CEE El Somni, on vam fer un xicotet descans. I a les 11:30 h va començar la realització d’uns tallers simultanis, organitzats per alumnat i docents del centre, i que també van servir per a mostrar les instal·lacions d’aquest. Entre altres, es van realitzar tallers de: cuina, reprografia, creació de xapes personalitzades, manualitats, vídeo mapping, etc. Com a clausura dels tallers, es va fer una actuació musical i ball, on va participar tot l’alumnat.

Mentre transcorrien aquestes activitats, es va acompanyar a les professores eslovenes a l’aeroport, ja que el seu vol eixia a les 15:00 h de la vesprada.

A les 14:30 h vam menjar al Complejo San Juan. En acabar de menjar, l’alumnat va tindre temps lliure, mentre el professorat participant en el projecte es va reunir per a concretar coses d’aquest. Es van tractar els assumptes següents:

– Reajustament del pressupost del projecte.
– Activitats per a l’última mobilitat a Toulouse, del 26 al 30 de setembre de 2022:
◦ Realització d’un vídeo d’un màxim de 5 minuts que mostre tot el que s’ha desenvolupat al llarg del projecte.
◦ Valorar com ha influït la realització d’aquest projecte en la teua concepció de la inclusió a través d’enquestes i/o entrevistes.
◦ Que tots els participants que participen en la mobilitat de Toulouse canten al mateix temps una cançó, entre les quals s’han exposat en la present mobilitat a Sant Joan d’Alacant. La cançó ha de ser escollida entre tots.

A les 20:00 h es va realitzar el sopar de comiat a El Somni. Prèviament es va organitzar un acte amb la representació de les festes típiques de la regió: fogueres, moros i cristians, muixeranga… amb traca de coets inclosa. En finalitzar aquest acte, va haver-hi una degustació d’olis i després ja va començar el sopar.

Agraïm a les AMPES de l’IES Lloixa i del CEE El Somni la seua participació i col·laboració en aquest esdeveniment.

Després, com a rematada de la festa, el nostre benvolgut amic, el Dj Luis, va acompanyar l’esdeveniment amb música, que va animar a tots els presents a ballar.

Divendres 27 de maig
Al llarg del dia, els socis de Romania, França i Itàlia van ser acompanyats per docents del Lloixa i El Somni a l’aeroport.

Amb això, es va donar per conclosa la mobilitat.

Erasmus+ Team

————————————————————————————————————————————————————-

QUARTA MOBILITAT, DEL 27 DE MARÇ A l’1 D’ABRIL DE 2022, A VITERBO, ITÀLIA.

• Alumnes: Lara, Sofía, Carmen i WeiWei
• Professores acompanyants: Carmen G. i Beatriz G.
• Països que participen a la mobilitat: Itàlia, Romania, França, Eslovènia i Espanya (Lloixa i El Somni)

Diumenge 27 de març
Arribada a Roma a l’aeroport a les 20:30 h. Vam agafar un tren amb destinació a Roma San Pietro (fent transbord a Trastevere). Arribem a l’hotel a les 23:30 h.

Dilluns 28 de març
Visita a Roma (Panteó, Coliseu, Palatino, Fontana di Trevi, Plaça d’Espanya…). Vam agafar el tren a Viterbo a les 17:00 h. Arribada a Viterbo i sopar a l’hotel.

Dimarts 29 de març
Arribada a l’institut a les 8:00 h. Recepció de la directora. A continuació, presenten els estudiants d’Itàlia, que ens expliquen una mica sobre la ciutat. Una vegada finalitzen, comencen les presentacions de cadascun dels països. Com s’estenen més del que es preveu, es passa a la vesprada la que queda pendent de El Somni.

Presentacions IES Lloixa:

Joc BrainSTEAM.

Definicions de Diversitat funcional.

Dinar a Viterbo.

A la vesprada finalitza la presentació de El Somni. Seguidament, tots els estudiants realitzen una activitat, mentre que el professorat va començar la reunió de participants en el projecte.

Temes tractats:
– Pròxima mobilitat. Activitats:
◦ Imagina la “classe ideal” per als diferents casos de diversitat funcional.
◦ Defineix el cost d’aquesta classe ideal.
◦ Crea “ajudes pedagògiques” (metodològiques) per a l’ensenyament.
◦ Crea una cançó sobre les dificultats d’aprenentatge i la inclusió, usant un to famós per a competir.
– Web del projecte.
◦ S’exposen les pestanyes de l’estructura de la web i hi ha consens en què són les adequades.
◦ Es comenta que cada país ha de fer la selecció de les imatges i, a més, aquestes han d’estar en una resolució de 72ppp perquè no ocupen molt espai.
– Pròxim projecte.
◦ Es comenta que es presentarà el nou projecte i que la resolució es publicarà al juliol.
◦ Encara no s’han concretat les activitats que es faran (*revisar l’esborrany per a veure el cronograma plantejat)

Una vegada finalitzada la reunió, es va fer una visita guiada per Viterbo, però com que vam haver d’anar a una farmàcia a fer un test d’antígens a les alumnes, no vam poder acudir. Ens va acompanyar Manuela (docent italiana), que havia contactat prèviament amb la farmàcia.

Sopar en una espagueteria. Tornada a l’hotel.

Dimecres 30 de març
Arribada a l’institut a les 8:15 h. Exposició del projecte VRAILEXIA de la Universitat de Tuscia, amb Giuseppe Calabrò i Marcella Barone, que tracta sobre les mesures i necessitats d’estudiants dislèxics de la universitat, fent ús de la intel·ligència artificial. Ens comenten que treballen de manera col·laborativa amb la Universitat de Còrdova.

Finalitzada la ponència, vam agafar l’autobús per a anar a Vetralla. Visitem el poble pintoresc amb un guia holandés que parlava en anglés. L’alcalde ens va fer una recepció al saló de plens de l’ajuntament.

Dinar de pícnic en una sala de l’associació d’amics de l’òpera.

Tornada a l’hotel. Sopar en una pizzeria.

Dijous 31 de març
Arribada a l’institut a les 8:15h. Vam agafar un autobús públic per a anar a Caprarola. Visita al palau i els jardins fins a les 12:15h. Vam romandre en una cafeteria fins a les 14:00 h, que vam acudir a una escola de cuina, on els estudiants ens van servir i van preparar el menú. Visita guiada per l’escola.

A les 15:15 h vam anar cap a la parada d’autobús per a tornar a Viterbo. Després d’esperar un temps, i com que estava plovent, decidirem tornar en taxi a l’hotel.

Arribem a Viterbo a les 17:50 h i vam anar de nou a la farmàcia a realitzar un altre test d’antígens.

Sopar a l’hotel.

Divendres 1 d’abril
Eixida de Viterbo i tornada a Alacant. Arribem a les 15:30 h.

Erasmus+ Team

————————————————————————————————————————————————————-

TERCERA MOBILITAT, DEL 13 AL 18 DE DESEMBRE DE 2021, A BUCAREST, ROMANIA.

MOVILIDAD BUCAREST 2021

————————————————————————————————————————————————————-

SEGONA MOBILITAT, DEL 4 AL 8 D’OCTUBRE DE 2021, A SEZANA, ESLOVÈNIA.

Seguint el calendari de mobilitats previstes, es va acordar amb la resta de socis mantindre la data d’aquesta segona reunió internacional, malgrat les incidències relacionades amb la COVID19 en els diferents països. També es va acordar que participara alumnat, ja que en l’anterior trobada s’havia aconsellat que aquest no acudira, per l’esmentada situació de la crisi sanitària. Que s’haja pogut incorporar alumnat li dona més sentit i importància al projecte.

Una de les conseqüències de la pandèmia de la COVID19 ha sigut que els socis del Instituto Tecnico Economico Statale “Paolo Savi” de Viterbo (Itàlia) i del Colegiul National “Gheorghe Lazar” de Bucarest (Romania) no ens han pogut acompanyar en aquesta segona mobilitat. Esperem que en la pròxima trobada internacional puguem coincidir tots els socis.

En aquesta segona trobada internacional han participat les persones següents:

Alumnat: Andrés i Néstor.
Professorat: Encarna A., Rebeca C., María P. i Esther V.
Col·legi públic d’Educació Especial “El Somni” de Sant Joan d’Alacant (Espanya)

Alumnat: Arthur i Maxime.
Professorat: Patrice B. i Mary P.
Institut ISSEC PIGIER de Toulouse (França)

Alumnat: Eva, Enrique, Vicente i Sofía.
Professorat: Raquel L. i Conrado G.
Institut d’Educació Secundària “Lloixa” de Sant Joan d’Alacant (Espanya)

El professorat del centre Srečko Kosovel de Sežana (Eslovènia) ha sigut l’amfitrió d’aquesta mobilitat. Va col·laborar part del seu alumnat i professorat, però volem destacar l’excel·lent labor de les professores Mateja G. i Sandra G., que tot el temps han estat pendents de nosaltres, especialment del nostre alumnat, han planificat un programa d’activitats molt equilibrat i s’han assegurat que tot es complira segons estava previst. A més, han comptat amb l’ajuda d’una selecció d’alumnat del seu centre, ressaltant alguns d’elles i ells: Ana, Amina, Tim, Laura, Neža, Špela, Ajda, Naja i Ana, que s’han preocupat per acollir i integrar a l’alumnat procedent dels altres països, tenint un paper fonamental en el transcurs de les activitats.

Com a resum del programa, es citen els esdeveniments més rellevants:

• El diumenge 3 d’octubre, els socis de El Somni i de l’IES Lloixa vam arribar junts a l’aeroport de Treviso, a Venècia. Des d’allí, ens vam desplaçar fins a Sežana (Eslovènia) en automòbil, on ens van rebre les professores eslovenes, Mateja i Sandra.

• El dilluns 4 d’octubre, Mateja i Sandra ens van acompanyar als socis espanyols a la ciutat italiana de Trieste, per a fer una visita cultural d’aquesta, que està a menys de 20 km de distància de Sežana. A la vesprada, els socis francesos van arribar a l’aeroport de Marco Polo, a Venècia, i des d’allí es van traslladar fins a Sežana.

• El dimarts 5 d’octubre, al matí, les docents eslovenes ens van mostrar el seu centre. Posteriorment, el seu alumnat va fer una presentació per a donar a conéixer la seua escola, els llocs més emblemàtics d’Eslovènia, els seus costums, la seua cultura, etc. Això es va retransmetre de manera en línia perquè els socis italians i romanesos pogueren participar. Després vam ser a l’ajuntament de Sežana, on l’alcalde va fer una recepció oficial. Quan vam acabar, vam fer una volta per un jardí botànic situat al costat de l’ajuntament. A la vesprada vam visitar Les coves de Škocjan, que són patrimoni mundial de la UNESCO.

• El dimecres 6 d’octubre, al matí, Rok Valenčič va ser convidat a participar en el projecte i compartir i relatar les seues pròpies experiències relacionades amb la síndrome de Tourette, ja que ell ho pateix. A continuació, l’alumnat dels diferents països, en companyia del seu professorat, van explicar les activitats que havien realitzat en les setmanes anteriors, i les van exposar davant tots. També es va retransmetre de manera en línia, perquè els socis italians i romanesos pogueren participar.

Cada alumne/a de l’IES Lloixa (Eva, Enrique, Vicente i Sofia) va exposar una presentació sobre atletes espanyols que han concorregut en els Jocs Paralímpics de Tòquio 2020. Les presentacions s’adjunten a continuació, on es poden visualitzar.

Presentació d’Eva

Presentació d’Enrique

Presentació de Vicente

Presentació de Sofía

Després, els alumnes de El Somni (Andrés i Néstor) van projectar un vídeo en el qual mostraven el seu dia a dia. També es va projectar un vídeo d’altres dos alumnes del seu centre, que són futbolistes amb diversitat funcional en una categoria de l’Hèrcules CF d’Alacant.

Una vegada finalitzades aquestes presentacions i vídeos, es va informar a la resta de socis d’una activitat conjunta entre els socis de l’IES Lloixa i de El Somni. Va consistir en la projecció d’un vídeo (editat per El Somni i amb la col·laboració de l’IES Lloixa), en el qual es mostrava una entrevista realitzada pels estudiants del taller de premsa de 4t d’ESO de l’IES Lloixa, dirigits per la seua professora Concha Cela, i s’entrevistaven esportistes amb diversitat funcional de clubs de natació (Club Aquarium i Club Natació Adaptada Alacant) i atletisme (Club Montemar) que, a més, la majoria són alumnes de El Somni.

Finalment, els alumnes francesos (Arthur i Maxime) van exposar dues presentacions. D’una banda, van compartir una iniciativa de l’ajuntament de Toulouse, que consisteix a habilitar alguns espais de la ciutat en uns dies assenyalats del mes de maig, perquè les persones puguen practicar esports simulant que tenen una diversitat funcional, i que així arriben a entendre com es senten aquestes persones. D’altra banda, l’artista de moda i dissenyadora gràfica Audrey Grison va acudir al seu centre, l’Institut ISSEC PIGIER, on va ser entrevistada.

I el dia 6 d’octubre, a la vesprada, l’alumnat va participar en dos tallers: “Designing Mood trackers” i “Word clouds”. El primer va consistir en una eina per a dibuixar patrons i veure com aquests varien en funció de l’estat d’ànim i de les diferents situacions i circumstàncies. El segon, “Word clouds”, va consistir a fer dissenys amb una col·lecció de paraules donades (com a inclusió, solidaritat, respecte, dignitat, etc.). Mentre els estudiants realitzaven aquests tallers, els docents van assistir a una reunió amb Franja ČOK, que és una treballadora social de l’ajuntament, que ens va explicar els diferents programes d’ajudes que ofereix l’ajuntament per a alumnat amb diversitat funcional. A continuació, el professorat va tindre una reunió per a veure el seguiment del projecte, confirmar dates i activitats de la mobilitat següent, etc. L’última activitat de la vesprada va consistir a fer una estampa de la mà de totes les persones participants en el projecte, per a afegir-les a un mural present en el centre eslové, on es mostren les estampes de tots els socis que han participat amb ells en projectes Erasmus, simbolitzant l’amistat i germanor entre tots els països.

• El dijous 7 d’octubre, vam partir rumb a la capital, Ljubljana. De camí, vam fer una primera parada per a fer una visita cultural al castell de Predjama. Després, es va fer una segona parada al Centre de Planina. Allí, la directora de la institució, la Dra. Leonida Zalokar, ens va explicar com es va fundar la institució, quantes persones alberga, quins xic/xiques acull, com és el dia a dia d’ells/elles, etc., ja que és un centre que acull xiquets/es i adolescents amb discapacitat intel·lectual lleu, i/o amb trastorns emocionals i de comportament. Una vegada vam finalitzar aquesta visita, vam anar a Ljubljana a fer una volta pel centre de la ciutat i conéixer els llocs més representatius. A la vesprada vam tornar a Sežana, on vam fer el comiat oficial amb els socis, en un restaurant amb estil de cuina de Sarajevo, especialitzat en carns.

• El divendres 8 d’octubre, els socis francesos i espanyols vam partir cap a Venècia, per a agafar l’avió de tornada. No obstant això, com el vol dels socis del Lloixa i de El Somni estava programat el diumenge 10 d’octubre, vam aprofitar per a fer una visita cultural a la ciutat de Venècia aquests dies.

A continuació, s’adjunta una presentació, on l’alumnat i professorat eslové ha fet una recopilació de fotos i del programa d’aquests dies, per a compartir-ho amb les comunitats educatives de tots els socis participants.

Presentació dels socis d’Eslovènia (en eslové)

La mobilitat següent està prevista del 13 al 17 de desembre de 2021 a Bucarest (Romania). Prèviament, es tindrà una reunió en línia el 17 de novembre per a decidir si es realitza o si es posposa aquesta mobilitat per al mes de gener, depenent de com evolucione la pandèmia. Esperem que en aquesta pròxima trobada sí que puguen estar tots els socis, ja que li donarà més notorietat al projecte.

Erasmus+ Team

————————————————————————————————————————————————————-

PRIMERA MOBILITAT, DEL 28 DE JUNY Al 2 DE JULIO DE 2021, A TOULOUSE, FRANÇA.

Encara que en el cronograma original la primera mobilitat estava prevista per al mes de gener de 2021 a Toulouse, per la situació de la crisi sanitària ocasionada per la COVID19 amb totes les restriccions que comportava, es va haver de posposar. En el seu lloc, es van realitzar una sèrie de reunions en línia, els dies 19, 20 i 26 de gener, així com el 16 de març, on vam poder tindre una primera presa de contacte entre tots els socis. A més, els coordinadors francesos, de l’Institut ISSEC PIGIER, ens van explicar els detalls del projecte i ens van donar les primeres directrius.

Seguint el guió original, en aquests mesos s’han desenvolupat les activitats següents, mitjançant un contacte regular del correu electrònic i de les noves tecnologies:

1.- Creació i elecció d’un logotip per al projecte.
2.- Anàlisi de dades d’una enquesta inicial contestada pel professorat i alumnat dels diferents centres, per a determinar la seua relació amb persones de necessitats educatives especials.
3.- Creació d’un glossari de termes relacionats amb la discapacitat: educació, malalties, recursos, etc.
4.- Legislació Nacional i Autonòmica relacionada amb la discapacitat.

Amb totes aquestes activitats finalitzades, i veient que es suavitzaven les restriccions sanitàries, es va acordar realitzar la primera mobilitat a Toulouse (França), del 28 de juny al 2 de juliol de 2021. També es va acordar que només participara professorat, esperant que l’alumnat es puga reincorporar en les mobilitats següents.

En aquesta primera mobilitat, van participar aquestes persones:

• Mateja G. i Sandra G. del centre Srečko Kosovel de Sežana (Eslovènia).
• Elena S. del Colegiul National “Gheorghe Lazar” de Bucarest (Romania).
• Tiziana A., Anna B. i Paola G. de l’Instituto Tecnico Economico Statale “Paolo Savi” de Viterbo (Itàlia).
• Laura B., Rebeca C., Pilar M. i Nuria O. del Col·legi públic d’Educació Especial “El Somni” de Sant Joan d’Alacant (Espanya).
• Beatriz G., Raquel L. i Conrado G. de l’Institut d’Educació Secundària “Lloixa” de Sant Joan d’Alacant (Espanya).

Els amfitrions i coordinadors van ser els docents de l’Institut ISSEC PIGIER de Toulouse. Encara que va col·laborar part del seu professorat, fem un esment especial a les 6 persones que han sigut presents en totes les activitats, mostrant una gran implicació: Pierre A., Patrice B., Nathalie G., Stella K., Marie-Hélène M. i Mary P.

I pel que fa al programa d’activitats, ací s’indiquen les més formals:

• El dilluns 28 de juny vam anar arribant els socis dels diferents països. Els amfitrions ens van recollir en l’aeroport i ens van traslladar a l’hotel. A la nit, vam sopar tots els socis junts.

• El dimarts 29 de juny, al matí, els coordinadors ens van mostrar les instal·lacions de l’ISSEC PIGIER. Després vam tindre una reunió, on es va avaluar el desenvolupament del projecte, es van actualitzar les dates de les pròximes mobilitats i es van determinar les futures activitats. A la vesprada, es va fer una visita cultural per la ciutat de Toulouse, guiats per Léona, una persona amb discapacitat visual.

• El dimecres 30 de juny, al matí, es van visitar les instal·lacions de la universitat Jean Jaurès. Després, la docent Pascale Chiron, juntament amb la responsable de l’àrea d’estudiants amb discapacitat, van mostrar dades, actuacions, recursos, etc., que ofereix la universitat a aquests estudiants. A la vesprada, ja en l’ISSEC PIGIER, el docent Gaël Coron va donar una xarrada en línia sobre les diverses polítiques relacionades amb la discapacitat i l’educació en els diferents països europeus.

• El dijous 1 de juliol, al matí es va fer una visita cultural a la ciutat de Carcassonne, famosa ciutat medieval francesa. A la vesprada, vam tindre una reunió, on es va avaluar aquesta primera trobada internacional i es van suggerir possibles millores de cara a futures mobilitats. A la nit, vam tindre el sopar de comiat.

• El divendres 2 de juliol cada soci va anar tornant al seu país, al llarg del matí.

Altres activitats més disteses i divertides que van organitzar els amfitrions, amb la idea que tots els socis interaccionàrem entre nosaltres, van ser endevinar els ingredients, amb els ulls tapats, de diferents begudes (no alcohòliques) que havien preparat. També van organitzar una degustació de formatges molt completa, amb formatges d’excel·lent qualitat.

La pròxima mobilitat està prevista del 4 al 8 d’octubre de 2021, a Sežana (Eslovènia), on l’eix vertebrador de les activitats que es realitzaran estan relacionades amb trobades / entrevistes / xarrades de persones amb discapacitat, i/o amb persones d’edat avançada, i/o dels seus cuidadors. Això sí, esperem que en aquesta mobilitat ja puga participar l’alumnat, part fonamental del projecte.

Erasmus+ Team