¿Què és l'AMPA?

L'AMPA és una associació sense ànim de lucre formada pels pares, mares i famílies de tot l'alumnat de l'Institut.
És un punt de trobada i de treball independent, obert i plural.
Des de l'AMPA podem contribuir a la millora de la qualitat de l'educació, la convivència del centre i de les instal·lacions.

Per què és important la vostra participació?

En el Centre existixen espais de participació, sent l'AMPA l'únic espai de participació autònom de pares, mares i famílies. L'AMPA és important perquè:

• Som corresponsables de l'educació que els nostres fills/as reben en l'Institut.
  • És un espai per a aportar iniciatives i treballar amb la direcció del Centre, sense dependre d'esta.

Com pots participar?

Participar en l'AMPA és molt fàcil i cadascun decidix el nivell d'implicació.

• Podem associar-nos en qualsevol moment, mitjançant la direcció ampaies15elche@gmail.com, encara que també s'entrega a les famílies una fitxa d'inscripció amb la matrícula en la qual s'indica la quota anual per cada família (la quota és per família no per alumne/a) i el seu import.
  • Podem també participar a través de les assemblees, incorporant-te a les reunions obertes que es convoquen.
  • Podem col·laborar en els diferents grups de treball o en activitats puntuals que s'organitzen des de l'AMPA al llarg del curs.
  • Podem proposar iniciatives, plantejar temes de debat, organitzar activitats, etc., dirigint-te a qualsevol membre de la junta directiva, a través d'esta direcció ampaies15elche@gmail.com o en el següent formulario.

Com veus, hi ha moltes maneres de participar i és molt important que més pares, mares i famílies passem a l'acció, de manera activa, col·lectiva i amb entusiasme.

Per a què serveix?

• Per a defensar i vetlar pel dret a una educació de qualitat, democràtica, ateses les necessitats de tots els xiquets/as i crítica.
  • Per a promoure la participació de pares, mares i famílies en la vida del centre, defensant els interessos de l'alumnat i de tota la comunitat educativa.
  • Per a buscar solucions de manera col·lectiva a temes relacionats amb l'ensenyament i educació dels nostres fills/as.
  • Per a crear espais de trobada i treball en la resta de la comunitat educativa i amb l'entorn.
  • Per a crear espais de reflexió i participació compartida sobre l'educació dels nostres fills/as.
  • Per a participar en la gestió del Centre.

Accions del AMPA

• Canalitza les reivindicacions, inquietuds i dificultats que puguen sorgir a l'alumnat i a les famílies.
  • Forma part del Consell Escolar, aportant solucions als problemes que pogueren sorgir i defensant els interessos dels pares i mares respecte a l'alumnat i al benestar de tots en el centre.
  • Col·labora en l'organització d'activitats que complementen l'educació dels nostres fills i filles.

Com es finança?

L'AMPA es finança a través de les quotes de socis/as.
La quota de socis/as és l'únic pagament que realitzen les famílies i que gestiona l'AMPA per al benefici exclusiu de la comunitat educativa i en definitiva de l'educació que reben els nostres fills/as en el centre.

Contacte:

email: ampaies15elche@gmail.com