Consulta sobre l’elecció de la llengua base

Marc Normatiu

Orde Consulta (val/cas)

Accés a la web de Secretaria Digital

Informació per a les famílies sobre l’elecció de llengua base

Des del dia 25 de febrer de 2025, a les 9:00 hores, fins al dia 4 de març de 2025, a les 14:00 hores, vosté podrà participar en la consulta per a triar la llengua base, valencià o castellà, per a cada un dels seus fills/es matriculats en el centre. Serà suficient amb la votació d’un representant legal per cada fill/a. La llengua base serà la llengua que tindrà un major pes i una major presència en l’ensenyament, i si és el cas, la que s’utilitzarà perquè l’alumnat aprenga a llegir i escriure.

Per a poder participar en la consulta, s’adjunta amb este full informatiu, còpia de la fitxa de les dades del seu fill/a. Per favor, comprove que les dades són correctes. Si hi ha algun error, haurà de posar-se en contacte amb el centre educatiu per a la modificació d’estes dades.

Per a votar, haurà d’accedir a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es

Una volta accedisca, haurà de seleccionar el seu fill/a, i introduir el número d’identificació de l’alumnat (NIA), que podrà trobar en la fitxa de les dades del seu fill/a.

En cas de no participar en la consulta, el centre en virtut de la seua autonomia assignarà l’alumne/a l’una o l’altra llengua base segons el resultat obtingut.

Resum del calendari:

  • Publicació del cens provisional. 17/02/2025
  • Reclamacions al cens provisional. Fins al 21/02/2025 Publicació del cens definitiu. Fins al 24/02/2025
  • Participació en la consulta. Des de les 9 hores del 25/02/2025 fins les 14 hores del 04/03/2025

Informació d’interés:

  1. En el cas de trobar alguna errada en les dades de l’alumne, progenitors o tutors legals han de comunicar-ho a la secretaria del centre.
  2. La consulta s’efectuarà exclusivament per mitjans telemàtics a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es
  3. Identificació d’accés a la Secretaria Digital. L’accés a la Secretaria Digital es realitzarà a través d’una clau composta per un identificador personal i una contrasenya. Esta clau es podrà obtindre mitjançant algun dels sistemes de verificació d’identitat següents:
    • Si la persona interessada disposa de DNI, es podrà obtindre mitjançant la combinació formada pel número de DNI, número de suport (identificat com IDESP en els models antics) i data de naixement.
    • Si la persona interessada disposa de NIE, targeta d’estranger o permís de residència, es podrà obtindre mitjançant la combinació de NIE, número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE) i data de naixement.
    • Si la persona interessada disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, podrà obtindre mitjançant la combinació de NIE, número del certificat precedit per la lletra C i data de naixement.
    • Mitjançant qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d’identitat:
    • certificat digital emés per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat (ACCV);
      • sistema d’identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve;
      • eDNI, amb el seu respectiu lector.•
    • Les persones interessades de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document distint del NIE, targeta d’estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea com a document d’identificació, hauran d’acudir al centre docent en el qual l’alumnat es troba matriculat, que actuarà com a punt d’atenció als usuaris i podrà generar una clau d’accés.
  4. Informació a omplir en la consulta
    • El representant legal de l’alumnat, una vegada accedisca amb la seua clau a la Secretaria Digital, haurà d’introduir en primer lloc el número d’identificació de l’alumnat (NIA) de l’alumne o alumna per al qual desitja omplir la consulta.
    • Després haurà d’omplir els següents apartats:
    a) Preferència de llengua base. El representant legal de l’alumnat haurà de contestar a la pregunta “Quina és la seua preferència sobre llengua base d’educació?”, i podrà optar de manera excloent entre valencià o castellà.
    b) Criteris de prelació per a ordenar l’alumnat en l’adscripció a la llengua base de preferència. El representant legal de l’alumnat podrà introduir la informació relativa sobre una sèrie de circumstàncies personals de l’alumne o alumna, que determinaran l’orde de l’alumnat per a ser adscrit a la llengua base de preferència en la matrícula del curs escolar 2025-2026 (Més informació en la web del centre)
    c) Declaració responsable.
  5. Llistats d’alumnat per llengua base
    • Una vegada finalitzat el termini per a l’ompliment de la consulta pels representants legals de l’alumnat, el sistema d’informació ITACA generarà per a cada nivell objecte de la consulta un llistat d’alumnes, els representants legals dels quals hagen optat per l’una o l’altra llengua base.
    • Els llistats es publicaran en els taulers d’anuncis situats a l’interior dels centres docents en la data indicada

Criteris de prelació per a ordenar l’alumnat en l’adscripció a la llengua base de preferència

El representant legal de l’alumnat podrà introduir la informació relativa sobre una sèrie de circumstàncies personals de l’alumne o alumna, que determinaran l’orde de l’alumnat per a ser adscrit a la llengua base de preferència en la matrícula del curs escolar 2025-2026. Estos criteris, que ja seran prèviament coneguts pel centre a fi de garantir la simplificació administrativa del procediment, seran:

  1. Nombre de germans/nes de l’alumne/a matriculats en el mateix centre (15 punts per cada germà/ana).
  2. Domicili de l’alumne/a (10 punts en àrea d’influència; 5 punts en àrea limítrofa).
  3. Alumne/a amb discapacitat (33 %-64 % 4 punts; 65 %-100 % 7 punts).
  4. Família nombrosa (3 punts categoria general; 5 punts categoria especial).
  5. Família monoparental (3 punts categoria general; 5 punts categoria especial)./li>

Els criteris anteriors es tindran en compte atenent els supòsits i l’alcanç establits en el Decret 48/2024, de 23 d’abril, del Consell, pel qual es regula el procés d’admissió en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, i en els centres d’Educació Especial, en la Comunitat Valenciana.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies