EL CENTRE

TOUR VIRTUAL

Ací podeu veure en dos vídeos les instal·lacions del nostre institut, per a que ens conegueu un poc més per dins.

VIDEO_1

VIDEO_2

IMATGES DEL NOSTRE CENTRE

PROJECTE AULA MATÈRIA 19-20

Justificació del projecte i situació del curs 2019-20

Tot i ser un centre de grans dimensions, la gran quantitat de grups, programes i optativitat de l’alumnat ens ha deixat en una situació de deficiència en quant a espais útils per a fer classe. Per la qual cosa des del curs 17-18 són els alumnes els que es desplacen d’aula segons l’assignatura. 

Avantatges de l’aula matèria

En quant a la docència

  • El professor té el seu material a l’aula
  • Es pot deixar material preparat a l’aula amb antelació
  • Podem disposar d’un ordinador per aula perquè el departament és responsable de les seves aules
  • No es necessari portar a l’aula del grup objectes o utensilis per enriquir explicacions o realitzar treballs

En quant a la convivència

  • Evitem que els alumnes queden sols dins de classe en el canvi de professor, moment en el qual es generem molts conflictes
  • El temps entre classe i classe està destinat a la mobilitat, i és el professor qui espera als alumnes i no a l’inrevés

En quant al manteniment de l’aula

  • Que el departament siga responsable de l’aula evita trencaments del mobiliari i equipaments
  • La netedat i ordre en les aules millorarà necessàriament

Desavantatges

  • Hi ha un major desplaçaments d’alumnes pels passadissos del centre.

Els criteris per a situar les aules han estat:

  1. Criteri mobilitat de l’alumnat
  • Els alumnes de 1r i 2n d’ESO s’intentarà que es moguin pel 1r pis
  • Els alumnes de 3r i 4t d’ESO seran flexibles al moure’s pels dos pisos
  • Els alumnes de batxillerat s’intentarà que solament es moguin pel 2n pis
  1. Criteri d’ubicació
  • La ubicació de les aules les departaments més grans serà la mateixa en el 1r i 2n pis
  • D’aquesta manera es pretén que els alumnes tinguin una referència espai-assignatura
  1. Criteri departaments
  • Els darrers anys amb la desaparició de les aules prefabricades, vam començar a usar els departaments com a aules de desdoblament. Amb aquest projecte aula-matèria deixa de tenir sentit l’existència del departament, ja que totes les aules assignades poden fer aquesta funció

JUSTIFICACIÓ COMPLETA DEL PROJECTE AULA MATÈRIA PER AL CURS 19-20