Aula C.I.L.

AULA CIL PRESENTACIÓ 18-19

La unitat de Comunicació i Llenguatge del centre és l’única unitat de secundària d’aquest tipus que existeix a Vila-real. En aquesta localitat hi ha tres unitats més de primària, una al CEIP Pio XII, altra al CEIP Botànic Calduch i l’altra a Escultor Ortells, de les quals provenen els nostres alumnes.

Les unitats específiques de comunicació i llenguatge son un recurs del centre ordinari dirigit a l’atenció de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista , trastorn del llenguatge i trastorn de la comunicació social, en un context d’inclusió. Estan destinades a donar una resposta educativa adequada a les necessitats específiques d’aquest alumnat.

Els professionals que atenen a l’alumnat son: una mestra d’audició i llenguatge , una mestra de pedagogia terapèutica i una educadora. Aquestes estan considerades mestres de suport a la inclusió educativa.

El principal objectiu és la inclusió educativa, oferint recolzament dins i fora de l’aula segons les necessitats. Atén a l’alumnat i assessora a la comunitat educativa per tal de possibilitar la inclusió de l’alumnat a l’aula ordinària en el major grau possible ja que en cap cas podrà escolaritzar-se un alumne/a a temps total en la unitat específica e independentment de la modalitat d’escolarització, els alumnes disposaran d’un grup de referència per a realitzar les distintes activitats escolars i extraescolars.

Aquest tipus d’escolarització possibilita un major desenvolupament de l’alumnat, ofereix majors possibilitats d’inclusió escolar i social, i afavoreix el desenvolupament de valors i actituds de treball cooperatiu d’alumnes diversos amb distintes capacitats i possibilitats.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és Aula-CIL-presentacio-1.jpg

CONTACTA AMB L’AULA CIL

aulacil@iesfrancesctarrega.com

ACTIVITATS DE L’AULA C.I.L.