MEDIACIÓ, L’EIX VERTEBRADOR DE LA IGUALTAT I CONVIVÈNCIA AL NOSTRE CENTRE 18-19

Este espai té com a objectiu facilitar recursos educatius i audiovisuals que orienten la comunitat educativa en la Resolució de conflictes, la promoció de models democràtics i dialògics de gestió de la convivència, la coeducació, la igualtat de gènere i la diversitat sexual i d’identitats de gènere. L’eix central al nostre centre és la mediació entre iguals. Un equip de mediadors dirigit per MªDolores Llorens, professora de música, presten aquest servici. Si sents que ens necessites busca la bústia de mediació. Estem per ajudar-te. Un altre pilar fonamental de l’educació en valors al nostre centre és la tasca realitzada a les tutories, on es treballa la convivència i l’educació en valors. D’entre tots els programes que es realitzen a les aules per a la millora del clima escolar, cal destacar el programa d’alumne referent, on alumnes de 3ESO tutoritzen als nouvinguts de 1ESO, ajudant-los en l’etapa de transició del col·legi a l’institut per a que des del primer dia sentin que són un més a la família. Trobareu tota la informació en projectes-alumne referent. Podeu veure totes les activitats que es realitzen a les notícies d’aquesta secció.

NOTÍCIES DE MEDIACIÓ, IGUALTAT I CONVIVÈNCIA

PROJECTE DONES CIENTÍFIQUES A LA RÀDIO 21-22

DÍA DE LA DONA I LA XIQUETA CIENTÍFICA 21-22

UN POC DE LA NOSTRA HISTÒRIA EN MEDIACIÓ…

A l’IES Francesc Tàrrega, dins del Pla de convivència, apareix la figura de la mediadora. En aquest curs 18-19 farà ja tres cursos que MªDolores Llorens realitza aquest paper. A més es realitzen cursos de formació per a alumnes i professorat en aquest àmbit.

Als curs 16-17 es va realitzar una primera formació al centre per als mediadors:

Al curs 17-18 es va encetar el programa de l’alumne mediador i s’ha creat un grup de 4 alumnes d’ESO que voluntàriament es formen i participen en la resolució de conflictes amb l’objectiu de:

• Implicar als alumnes en la resolució de conflictes entre iguals.
  • Interioritzar els avantatges del diàleg per a resoldre problemes.
  • Contribuir al desenvolupament de la competència social i ciutadana.

MEDIACIÓ ENTRE IGUALS

REICO: RECURSOS WEB PER A LA IGUALTAT I CONVIVÈNCIA