Portfolio Europeu de les Llengües

El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL) és un document personal, basat en el MECR i promogut pel Consell d’Europa, en el qual les persones que aprenen o han après una llengua poden registrar i reflexionar sobre les experiències d’aprenentatge de llengües i cultures.
Aquest document serveix a l’estudiant per a anotar els seus avanços, marcar-se noves metes,
reconèixer com i quan aprèn dins i fora del centre escolar, a partir de la reflexió sobre les seves experiències personals, i la valoració dels seus progressos. A més, serveix per a afavorir l’autonomia,
millorar l’autoestima i potenciar el desenvolupament d’estratègies d’aprenentatge.
D’altra banda, el PEL és també una eina per al professorat ja que afavoreix l’actualització metodològica en l’ensenyament de les llengües i facilita la coordinació i l’intercanvi d’experiències entre el professorat
del mateix centre i d’altres centres educatius que l’apliquen.
L’aplicació a l’aula del PEL té com a finalitat:

  • Promoure l’aprenentatge d’idiomes i el respecte a la diversitat lingüística per a aconseguir que la ciutadania de la Comunitat Valenciana pugui comunicar-se almenys en dos idiomes europeus a més de les dues llengües oficials.
  • Afavorir pràctiques metodològiques que contribueixin a la millora de la competència lingüística en les diverses llengües que utilitza l’alumnat dels centres que s’acullin a aquesta resolució.
  • Millorar l’ensenyament i aprenentatge de les llengües amb l’ús del PEL com una eina metodològica per al professorat que permeti augmentar la motivació dels estudiants per a aprendre altres i millorar la capacitat de comunicació.
  • Utilitzar el PEL com a instrument d’autoavaluació que motive als estudiants a reflexionar sobre quins són els seus objectius d’aprenentatge lingüístic. A partir d’aquests objectius, l’alumnat podrà planificar l’activitat discent i iniciar-se en un procés d’aprenentatge autònom.
  • Contribuir al desenvolupament de les competències clau establertes en els currículums de les etapes educatives declarades obligatòries.
  • Afavorir el coneixement i l’augment d’experiències plurilingües i interculturals dels aprenents.

Accés a la presentació del PEL de l’IES Andreu Sempere:
https://view.genial.ly/645a8ec358306b001864e72f/guide-pel22-23ies-andreu-sempere

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies