Els camins de l’aigua

Del Partidor al Molinar, l’alumnat de batxillerat de l’IES Andreu Sempere ha pogut descobrir l’origen industrial de la ciutat. Seguint els camins de l’aigua s’entén, millor que de cap altra manera, perquè la revolució industrial va arrelar amb força a casa nostra. En un entorn aparentment hostil, per inaccessible; lluny dels centres de poder i al marge de les principals xarxes de comunicació; Alcoi s’erigeix com “la Manchester valenciana” o “la petita Barcelona”.

Una llarga tradició fabril que encara podem endevinar entre les restes industrials de la capçalera del riu Molinar. Un patrimoni catalogat com a Bé d’Interès Cultural que perdrem en breu, malauradament, si no s’actua amb celeritat i de manera decidida.

Tot i això, i gràcies al programa ‘Escola Respira’ de l’Ajuntament d’Alcoi, l’alumnat segur que ha trobat inspiració en el nostre passat per al seu art del futur.