CONCURS DE NARRATIVA MITOLÒGIC-AMOROSA

Dimarts passat dia 16 de març de 2021 es va celebrar la conferència de l’escriptora Isabel Barceló Chico Les fletxes de Cupido. Amor i mite dins del programa del Ministeri de Cultura i la secció Pla de Foment de la lectura de Per què llegir als clàssics?

Aprofitant la visita d’Isabel, el Departament de Llatí de l’IES Andreu Sempere d’Alcoi, ajudat per les professores de Grec i Literatura Universal, van organitzar un concurs de relats de temàtica mitològic-amorosa tenint com un dels personatges principals la figura de Cupido. L’activitat va ser plantejada als alumnes de Llatí de 4t de l’ESO, 1r de batxillerat i 2n de batxillerat, així com a l’alumnat que cursa l’assignatura de Literatura Universal en 1r de batxillerat. Com a premi va haver-hi un lliurament de llibres per cada curs, els guanyadors del qual van ser els següents:

– María Rodríguez Ruiz de 4t de l’ESO amb el relat Amor furtiu a Roma.

– Iria García Corbí, alumna de Llatí de 1r de batxillerat amb el relat Amor o poder.

– Cristina Pérez Mollà, alumna de Literatura Universal de 1r de batxillerat amb Un amor de veritat.

– Adrián Bujaldón Rodríguez, alumne de Llatí de 2n de batxillerat amb el relat Amor diví inassolible.

Aquests van ser els guanyadors entre els participants de cada classe. On més participació va haver-hi va ser en 2n de batxillerat, en la qual van participar els cinc alumnes que estudien l’assignatura de Llatí, així doncs, va ser molt difícil seleccionar al guanyador.

En acabar la xerrada, Isabel Barceló va lliurar com a premis un exemplar de l’Odissea d’Homer, un altre exemplar de les Cartes de les Heroïnes d’Ovidio, i dos exemplars dels seus llibres, La noia de Catulo i Dones de Roma. Heroisme, intrigues i passions. Tots ells van ser dedicats per l’escriptora.