La creació d'una Aula de Convivència sorgeix perquè estem convençuts de la necessitat d'atendre l'alumnat que presenta problemes relacionats amb la convivència escolar, en un espai que permeta una atenció personal dones d'un model d'aula integradora i reflexiva amb un temps destinat a això. Sobretot perquè creiem en la prevenció i la modificació del comportament disruptiu.
OBJECTIUS
- Previndre possibles conductes que interferisquen en el clima del centre.
- Actuar directament sobre situacions conflictives ja existents.
- Minimitzar els expulsions del centre ajudant l'alumnat a organitzar-s'amb els tasques escolars.
METODOLOGIA DE TREBALL
L'Aula de Convivència és atesa per professorat del centre que realitza entrevistes amb l'alumnat expulsat de classe per a reflexionar sobre els seues pròpies conductes, analitzant-els, contemplant els causes, situacions i sentiments que és posen en joc. L'objectiu és intentar que seguixen capaços de preveure els conseqüències per a si mateixos i els altres, així com proposar solucions dones de la resolució pacífica de conflictes. A l'alumnat es li fa un seguiment temporal que dependrà de cada situació i de la seua evolució.
En els cas d'alumnat amb una obertura d'expedient amb resultat d'una sanció de privació d'assistència al seu grup classe, l'aula de convivència és un recurs per a poder atendre els seues necessitats educatives en aquest període de temps on el professorat dona suport en els tasques diàries encomanades per l'equip docent de l'alumnat. En aquests casos, és marca un horari d'assistència personalitzat a l'Aula de Convivència consensuat amb la família per cada alumnat.
