MAGÚNCIA I VALÈNCIA: MÉS QUE CIUTATS GERMANADES
Presentació als pareixes i mars 16-10-2019
DURACIÓ DEL PROJECTE: 24 mesos a partir del 1/9/2019
INSTITUCIONS PARTICIPANTS:
Institut IGS Anna Seghers, Magúncia (Alemanya)
Institut d’educació secundària Proveïments, València (Espanya)
OBJECTIUS:
+Ensenyament i aprenentatge d’idiomes.
+Conéixer el patrimoni cultural europeu.
+Adquisició i desenvolupament d’habilitats bàsiques.
COM ES PLANIFICA EL PROJECTE?
+ 4 mobilitats:
– C1: gener 2020. Estada a València dels alumnes alemanys.
– C2: setembre 2020. Estada a València dels alumnes alemanys.
– C3: març 2020. Estada a Alemanya dels alumnes espanyols.
– C4: març 2021. Estada a Alemanya dels alumnes espanyols.
+ Activitats entre les mobilitats: redacció de textos relacionats amb el projecte, difusió dels mateixos i comunicació amb els alumnes alemanys.
ALUMNES PARTICIPANTS
+ Participants alemanys: alumnes que han triat espanyol com a curs zero en el nivell superior. Edat 15-21 anys.
+ Participants espanyols:
1a mobilitat: alumnes que l’any passat van realitzar l’intercanvi amb Magúncia.
Resta de mobilitats: alumnat de 1r de batxillerat disposat a realitzar les activitats que es realitzen entre mobilitats, premiant el compromís i esforç.
ACTIVITATS DURANT LES ESTADES A ESPANYA (C1, C2)
+ Acolliment de l’alumnat alemany per famílies espanyoles:
-Recepció a l’ajuntament / conferencies sobre turisme.
-Assistència a classes en l’institut d’acolliment.
-Dia de pràctiques en una empresa local.
-Visita a museus (Ciutat de les Arts i les Ciències)/activitats esportives.
-Visita a una ciutat important.
-Activitats d’oci amb la família: cinema, celebracions familiars…
C1: 14 alumnes + 2 professors
C2: 15 alumnes + 2 professors
ACTIVITATS DURANT LES ESTADES A ALEMANYA (C3, C4)
+ Acolliment de l’alumnat español per famílies alemanyes:
-Recepció a l’ajuntament / conferencies sobre turisme.
-Assistència a classes en l’institut d’acolliment.
-Dia de pràctiques en una empresa local.
-Visita a museus (Gutemberg) /activitats esportives (Estadi Magúncia).
-Visita a una ciutat important: Frankfurt o Heidelberg…
-Activitats d’oci amb la família: cinema, celebracions familiars…
C3: 14 alumnes + 2 professors
C4: 15 alumnes + 2 professors
ACTIVITATS ENTRE LES MOBILITATS
Els alumnes es comprometen a:
1- Realitzar textos escrits que pujaran a una plataforma on-line (e-twinning) guiats per un professor.
2- Escriure un diari de les activitats diàries en les mobilitats que es difondrà i avaluarà.
3- Contactar amb els alumnes estrangers.
4- Realitzar una avaluació del coneixement sobre la cultura de l’altre país a través d’una fitxa d’avaluació.
5- Avaluar les activitats.