Dia Escolar de la No-violència I la Pau 2015 (DENIP)

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP),va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: "Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra".

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
    Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Al centre, al llarg de tota la setmana, s’han estat treballant diferents continguts relacionats amb el DENIP, i hui divendres 30 de gener, hem intentat que fora una jornada de convivència entre tot l’alumnat programant un seguit d’activitats internivell.

L’alumnat d’Educació Infantil ha rebut al llarg del matí la visita dels companys i companyes de PRI6, que els han ensenyat la cançó «Los niños queremos la paz» i a més els han contat el conte «Sense violència per favor». Els xiquets i xiquetes de PRI5 els han ensenyat la «Dansa de la felicitat», cantant-la i ballant-la tots junts al pati.
Per la vesprada, tot i la lleugera pluja, encara han pogut eixir a ballar «Un mon ple de Pau» al pati, on l’alumnat de PRI4 els ha acompanyat.
Al llarg de tota la setmana han estat confeccionant el mural sobre la pau, amb les imatges de cada xiquet i xiqueta.

L’alumnat de PRI1 i PRI2, a més de decorar el seu passadís amb un colom fet amb les mans de cadascú, han omplit de xiquets de diferents cultures tot el passadís. També han pogut gaudir de la representació teatral que els han preparat els companys i companyes de PRI3 i PRI4. També han ballat junt els companys i companyes de PRI-5 "Un mon ple de pau".

Els i les de PRI3 i PRI4 han estat treballant al llarg de la setmana el conte dramatitzat «Oncle Jaguar, oncle Brau, oncle Conill», que han representat per a tots els cursos de Primària. Per la vesprada han visitat l’alumnat d’Ed. Infantil per ballar i canta "Un mon ple de pau".

Al llarg de tot el dia, entre tots i totes, hem anat construint el mural de la Pau d’aquest curs, el que que estan representats tots i cadascú dels alumnes del centre, formant el símbol de la pau, i mentre s’apropaven a apegar cadascú la seua foto a la biblioteca del centre, també podien visitar l’exposició que l’alumnat de Religió Catòlica ha fet de murals amb taps d’envasos. Una vegada el mural ha estat acabat, s’ha col·locat a l’entrada del centre per a que tots i totes el puguen veure.

Moltes d’aquestes activitats s’han anat treballant al llarg de les dos últimes setmanes per reivindicar tots els valors i continguts derivats del Dia Escolar de la No-violència I la Pau.

Cliqueu a les imatges o a aquest enllaç per veure totes les fotos

També teniu un resum en vídeo que anirem muntant al llarg de la setmana, us deixem un avanç mentre fem el muntatge de les activitats del dia