PRI5/6. Esport adaptat

Vila-real, setembre/octubre/novembre de 2020

Dins del projecte esportiu de centre, i com Centre Escolar Promotor de l’Activitat Física i l’Esport, amb el patrocini de la Fundación Trinidad Alfonso i la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, l’alumnat de PRI 5 i PRI 6 ha realitzat la unitat didàctica d’esports adaptats. Han aprés sobretot, qua qualsevol persona pot practicar esport. Han descobert nous esports, materials i adaptacions que ajuden a aquelles persones amb diversitat funcional a seguir actives practicant activitat física. Hem comptat amb la gran ajuda d’Igor, tècnic d’esports adaptats de la Federació Valenciana d’Esports Adaptats, que ens ha ajudat a descobrir la boccia, el goalball i el bàsquet amb cadira de rodes.

Ha sigut una gran experiència per als xiquets i xiquetes de cinquè i sisè, ajudant-los a prendre consciència sobre la realitat que tenen altres persones, i sobretot empatitzar amb la diversitat funcional i saber que amb ganes, il·lusió i esforç es poden aconseguir moltes coses. L’esport és una forma de superació i de motivació per a totes les persones, només cal buscar la forma de poder fer-lo.

Per la nostra part, continuarem amb el treball del volei adaptat i de segur que al llarg del curs tornem a jugar a alguns dels esports que hem aprés.