PRI2 Visita l’assut

Dilluns 18 de Març

L’alumnat de PRI2 ha visitat l’assut de Vila-real. En aquesta excursió han pogut conèixer el funcionament de l’assut i veure com vivia abans l’assuter, com era ser el seu dia a dia i totes les tasques que realitzava.
També han vist un documental amb la història de l’assut del nostre poble i tot el relacionat amb ell, han vist el riu Millars, els coneguts ‘matxos’ i tota la zona de l’ermita.
Sens dubte, ha segut una experiència molt enriquidora i divertida, en la que els xiquets i xiquetes han adquirit nocions bàsiques del sistema de reg a Vila-real, tant antigament com en l’actualitat i l’aprofitament d’aigua del riu Millars. També se’ls ha fet entrega per treballar a l’aula el el nou “Quadern de reg” de la Comunitat de Regants, elaborat per les il·lustradores locals Laulauenlaseuatinta.

Aquesta activitat forma part de les iniciatives de la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Vila-real, que amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua ha apropat aquesta setmana la Casa de l’Assut a 400 escolars de Vila-real visiten.

Us deixem algunes imatges de l’activitat