PRI6. Pla transició secundària

Des dels centres educatius d’Educació Primària i Educació Secundària, tant per llei com per sentit comú, s’estableixen mecanismes per fer que la transició entre totes dos etapes educatives siguen el més profitoses i constructives possibles.

A més de les regulars reunions entre el personal docent i dels gabinets psicopedagògics de les escoles i dels instituts, des del centre, com en anteriors cursos escolars, afegim diverses activitats com són xarrades amb pares, tallers, visites,… Aquest curs hem tornat a desenvolupar dos activitats que a l’alumnat de PRI6 li sol agradar prou, i el que és més important, els hi són molt profitoses.

La primera va ser la visita d’antics alumnes del centre que ara són estudiants del IES Francesc Tàrrega, l’IES de referència de l’escola, que el passat dimarts 21 de maig, al llarg de més d’una hora, van explicar la seua experiència en incorporar-se el curs passat a una nova etapa educativa, en un entorn diferent i amb nous companys i professors. El més interessant d’aquesta activitat, més que l’explicació del ex-alumnes, són les preguntes i inquietuds que els van traslladar els i les xiquetes de 6è, que amb molt de sentit comú i paciència els van respondre a totes i cadascuna de les preguntes.

Moltes gràcies Laura, Lucía, Manu, Javier, Nacho, Dani, Andreu, Sara, Sulema i Elsa per tornar a la vostra escola i compartir amb els vostres companys i companyes la vostra experiència.

La segon activitat ha sigut la visita al Francesc Tàrrega el dimecres 15 de juny, on la cap d’estudis els va fer una visita guiada per el que serà per a molts i moltes el seu institut fins la seua majoria d’edat, i on també van tindre l’oportunitat de preguntar els dubtes que tenien en aquest pas tan important que faran a partir del setembre.

Cal agrair la col·laboració i facilitats que sempre es té per part de l’equip directiu del IES Francesc Tàrrega per desenvolupar totes aquestes activitats.

Tot i que encara us queda una setmana amb nosaltres, us desitgem a tot l’alumnat de PRI6 molta sort i esperem que us esforceu molt per gaudir d’aquesta nova educativa i traieu el màxim rendiment, i tant als xiquets i xiquetes com a les seues famílies que les portes del CP Botànic Calduch sempre les tindreu obertes i que aquesta sempre serà la vostra escola!

BON VIATGE!