El PIIE biennal (2024–2026) de l’IES Conselleria: “L´ impacte de la Inteligencia Artificial en l’empresa valenciana” integra ferramentes d’IA en d’ensenyança i d’investigació, impulsant metodologies actives, col·laboracions externes i un repositori digital de recursos.
A més respon a iniciatives d’acció, investigació i intervenció metodològica de grups docents, amb possibilitat de col·laboració externa i aplicació a l’aula. Promou canvis metodològics per a millorar l’aprenentatge i les bones pràctiques docents.
Objectius
Generals
- O.G.1. Analitzar la utilització de les eines d’IA, els seus avantatges i inconvenients en empreses valencianes.
- O.G.2. Aconseguir aprenentatges significatius en els diferents mòduls de l’especialitat de comerç a través de l’ús de la IA i les seues diferents eines.
Específics
- Identificar Eines de IA Utilitzades
- Avaluar Impacte en Processos Empresarials.
- Capacitar a Docents en l’Ús de IA
- Implementar Projectes Pràctics
- Avaluar l’Impacte Educatiu de la IA
Beneficis per a la Comunitat Educativa:
Per al professorat:
- Competències digitals avançades.
- Metodologies innovadores i repositori col·laboratiu.
- Xarxa de suport interdisciplinari.
Per a l’alumnat:
- Habilitats tècniques i creatives.
- Pensament crític davant la IA.
- Resolució de problemes mitjançant ferramentes d’IA.
- Experiència amb ferramentes IA usades en empreses reals.
Formacions rebudes
Sessió en línia (15/05/2025): IA en educació amb José David Pérez
Objectius:
- Disseny d´ estratègies didàcticques que afavorisquen la millora de l’aprenentatge de l’alumnat amb IA.
- Desenrotllar seqüències d’aprenentatge competencials amb IA.
- Rebre assistència en tasques tècniques, tècniques, pedagògiques i psicològiques amb IA.
- Identificar i aplicar dinaàmiques per a integrar la IA a l’aula de forma ètica i pedagògica.
- Tasca d´investigació després de la sessió: Investigar i elaborar materials didàctics multimèdia utilitzant ferramentes IA per a enriquir el procés d´ensenyament-aprenentatge.
Continguts:
- Disseny d’estratègies didátiques per a potenciar l’aprenentatge.
- Desenrotllament de seqüències d’aprenentatge competencials.
- Assistència en tasques tècniques, pedagògiques i psicològiques.
- Estratègies per a treballar la IA amb estudiants.
- Tasca de d´investigació després de la sessió: Elaboració de materials didàctics amb IA: presentacions, imàgens, creació de videos, veus i cançons.
Jornada presencial (21/05/2025): a càrrec de Juan A. Marin i José Pedro García Sabater de la UPV en la sala d’actes de l’IES Conselleria, sessions per a alumnat i professorat.

El Dr. Juan A. Marín-García és Professor Titular del Departament d’Organització d’Empreses de la Universitat Politècnica de València (Espanya). Ha sigut Professor Titular de Direcció, Treball en Equip i Gestió de Recursos Humans des de 1994 en els Graus d’Enginyeria Industrial i Direcció d’Empreses. A més, ha sigut Professor Titular i Coordinador de Màsters i Doctorats. Participa en la formació de professorat i personal universitari. En este àmbit, ha treballat com a consultor per a empreses d’Espanya i El Salvador (Centreamèrica). És membre fundador dels Grups d’Investigació ROGLE i i-GRHUP, on desenrotlla investigació en diferents projectes. També és membre fundador i dissenyador i desenrotllador d’activitats pedagògiques en IEMA (Grup d’Innovació en Avaluació i Metodologies Actives). Les seues principals àrees d’investigació són la Gestió Participativa, la Millora Contínua, la Gestió de Recursos Humans, els Sistemes de Manufactura Esvelta, la Gestió de la Qualitat Total (TQM), el Procés de Fabricació (TPM), l’Avaluació de l’Acompliment i l’Aprenentatge Actiu en l’Educació Superior. És Editor Cap de dos revistes acadèmiques: Working Papers on Operations Management i Journal of Industrial Engineering and Management. També és Editor Associat de REDU (Revista de Docència Universitària).
A més forma part del Grup d’investigació en reenginyeria, Organització, treball en Grup i Logística Empresarial – ROGLE i ha publicat en nombroses revistes i capítols de llibres (https://seamic.upv.es/member/juan-a-marin-garcia/).
Des de l’IES volem agrair la seua participació en les jornades de formació que es van dur a terme, va ser un honor per a tots
- https://es.linkedin.com/in/josepedrogarciasabater
- https://es.linkedin.com/in/roglejuanmaringarciaupv
Taller presencial (22/05/2025): ANBAN – Big data i IA.

Formació presencial (22/05/2025): per al professorat:
Contingut:
- Principals ferramentes d’actualitat: ChatGPT i Gemini
- La importància d’un bon prompting i desenrotllament d’agent GPT
- Edició de text amb Llenç i generació de vídeo i imatge
- Més enllà de la IA Generativa: El model matemàtic com a base de la predicció
- Com s’entrena un Machine Learning i què esperar d’un model probabilístic
- Casos d’ús reals en els sectors d’Administració, Comerç, Màrqueting, Educació Física o Informàtica
Formació en línia (23/05/2025): per a alumnat:
Contingut:
- Què és la IA i per què és essencial per als futurs professionals
- Com la IA impacta en les empreses i com aplicar-la
- Automatització de processos per a l’impuls productiu
- Ferramentes d’IA i com s’utilitzen en les empreses
- Aplicació pràctica de la IA en l’àmbit empresarial -Casos d’èxit d’integració d’IA en organitzacions
Activitats realitzades mitjançant l’ús de la IA a l’aula









