El model dialògic de convivència, a través del diàleg, aconsegueix mobilitzar al conjunt de la comunitat educativa, amb èmfasi en el protagonisme de l’alumnat, en la resolució de conflictes, en la seua prevenció i en el desenvolupament d’unes relacions que garanteixen el benestar del grup i de cada individu. Són els seus iguals els qui quasi sempre detecten primer el que ocorre a qui està tenint problemes, en moltes ocasions es queden passivament veient tot el desenvolupament de l’agressió o el conflicte. Si es mobilitzen des del primer instant o fins i tot abans que arribe a produir-se, s’obté l’èxit en la convivència.
Amb freqüència, aquest model comença amb una xarxa d’upstanders violència zero. Encara que hi haja mil estudiants a l’escola, n’hi ha prou que cinc o deu s’oferisquen per a formar la xarxa obtenint el suport del claustre i familiars. Es disposen públicament per a fer d’escut de qualsevol que patisca o tinga perill de patir bullying o qualsevol altre tipus de violència. Prompte perden l’estigma de ser acusetes i guanyen el prestigi de ser valents, els conflictes comencen a disminuir i el nombre de membres del club creix fins que jano és necessari perquè tot l’alumnat actua.
Club d’upstanders. Violència zero!
https://periodicoeducacion.info/2024/10/28/empezamos-club-de-valientes-violencia-cero/
- Biblioteca Tutoritzada.
- Tertúlies Literàries Dialògiques
- Tertúlies Pedagògiques Dialògiques.
- Grups Interactius