📻L’escola fa ràdio

Escolarts Escola fa ràdio

és un projecte educatiu lligat a la dinamització del plurilingüisme, al foment de l’expressió artística i al coneixement del llenguatge periodístic en l’àmbit de la comunicació radiofònica.

El projecte consisteix en la creació de contingut, planificació i elaboració d’un programa de ràdio o podcast per part de l’alumnat, amb l’ajuda del professorat, que podrà ser difós en la plataforma habilitada per la Conselleria.

És l’alumnat de 3r qui participa en aquest projecte.

OBJECTIUS

• Potenciar l’ús del valencià oral i escrit entre l’alumnat, en els àmbits dels mitjans de comunicació.
  • Facilitar la creació de situacions comunica- tives reals que activen l’ús de la llengua i la creativitat artística.
  • Familiaritzar l’alumnat amb el llenguatge radiofònic i el pòdcast, com una eina de creació i transmissió de continguts des d’unavessant comunicativa, educativa i artística.
  • Afavorir el treball cooperatiu i integrador entre l’alumnat.
  • Conèixer i utilitzar ferramentes TIC per a l’obtenció, tractament i comunicació eficaç i creativa de la informació.
  • Integrar les tecnologies de la informació
  • i la comunicació (TIC) en el procés d’ense- nyament aprenentatge, com a recursos pedagògics i d’esplai.
  • Conèixer el programari i el maquinari necessaris per a la producció de progra- mes de ràdio i pòdcast, així com serveis d’allotjament i distribució.
  • Produir un programa de ràdio o pòdcast fet per l’alumnat del centre de manera autònoma i col·laborativa.

E01 – Entrevista a Quico Ramon (que ha vingut a l’escola per a recitar poemes i parlar sobre Vicent Andrés Estellés)

P01 Presentacions alumnat de 3r

P02 No ho dubtaria