CURS 24/25

QUÈ ÉS innov@plàstica?

És un programa educatiu que impulsa el desenrotllament de la creativitat artística des de la perspectiva plàstica i visual.

innov@plàstica permet, a més, posar en contacte l’alumnat i el professorat amb altres entitats col·laboradores, com per exemple, ajuntaments, artistes o col·lectius d’artistes, associacions culturals, el CMCV, entre altres.

PROJECTE “EL NAIXEMENT D’UNA ILLA”

Els alumnes de la UECO estem emocionats de desenvolupar el projecte d’Innovaplàstica titulat “El naixement d’una illa”.
Aquest projecte es centra a explorar la relació entre l’art i l’educació ambiental, abordant temes crucials com l’ecologia, la crisi mediambiental i el desenvolupament sostenible des d’un enfocament innovador.


“El naixement d’una illa” busca crear un espai on l’art esdevinga una eina poderosa per conscienciar i educar sobre la importància de cuidar el nostre entorn.

A través de diverses activitats creatives, els estudiants estan treballant en la creació d’obres que. reflecteixen la bellesa de la natura i, al mateix temps, els desafiaments que afrontem a causa de la crisi ambiental.

El projecte no només promou la creativitat, sinó també convida a la reflexió sobre com les nostres accions impacten en el planeta. En integrar conceptes de sostenibilitat en el procés artístic, estem aprenent a valorar els recursos naturals i a imaginar solucions que contribueixin a un futur més sostenible.

A través de “El naixement d’una illa”, esperem inspirar altres a unir-se a aquesta causa, fomentant un diàleg sobre la necessitat de cuidar el nostre medi ambient i la importància de l’educació en aquest àmbit. Estem entusiasmats per compartir les nostres idees i obres, i contribuir a un canvi positiu en la nostra comunitat.
El projecte creatiu s’organitza en tres etapes: primer, reflexió i investigació; després, experimentació i creació; i per últim, la presentació i difusió del projecte.
Durant el segon trimestre hem realitzat les dos primeres parts. En primer lloc vam reflexionar i investigar veient una pel·lícula i vídeos per a assabentar-nos de manera visual del que és una illa.

Per a la part d’experimentació i creació, vam fotografiar tolls que es van formar al pati per posteriorment visualitzar-los a classe, dibuixar-los i amplificar-los. A més, vam elaborar una illa amb plastilina i li vam posar en aigua, li afegirem colorant i sal per veure l’efecte de l’aigua de la mar, i experimentarem veient el que passava amb la pujada de l’aigua.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies