PIIE

EL PATI QUE VOLEM, UN ESPAI EDUCATIU

PER AL BENESTAR, LA INCLUSSIÓ I EL JOC

El projecte del PATI QUE VOLEM té com a objectiu transformar els nostres patis, en espais educatius que afavorisquen la inclusió, la participació i el benestar de tot l’alumnat.

En l’actualitat un dels reptes mes importants del sistema educatiu es garantir una educación inclusiva, equitativa i de qualitat per a tot l’alumnat, com estableix la LOMLOE i els ODS (4), en tots els espais escolars.

El pati es un lloc ideal per fomentar la participacio, l’equitat i la convivència positiva. Aquest projecte naix de la necessitat detectada en el nostre centre de repensar i transfomar l’ús dels patis. Volem crear un entorn que promoga la cooperació, l’equitat i la convivència positiva.

A través d’aquesta iniciativa s’impulsarà:

  • L’equitat en l’accés al joc i als espais
  • El desenvolupament d’habilitats socials, emocionals i motrius
  • La convivència
  • La participació activa de l’alumnat en la millora del seu entorn.

OBJECTIUS

CURS 25/26

Naturalizar el pati d’infantil i ampliar l’espai de joc

  • Enriquir el joc lliure de l’alumnat
  • Ampliar les zones de joc i permetre que cada alumne trobe el seu lloc i es senta bé i feliç
  • Afavorir la inclusió i participació de tot l’alumnat, incloent a l’alumnat amb diversitat funcional.
  • Tindre vivències en contacte amb la natura
  • Convertir l’exterior en un espai d’aprenentatge

CURS 26/27

Transformar el pati escolar de primària en un espai pedagògic complementari que contribuisca al desenvolupament emocional, social i cognitiu de l’alumnat.

  • Dissenyar zones temàtiques al pati (zona tranquil·la, zona de moviment, zona creativa) per a respondre a diferents necessitats i interessos.
  • Impulsar l’autonomia i presa de decisions de l’alumnat mitjançant la lliure elecció d’activitats guiades o lliures
  • Potenciar la creativitat i l’expressió artística a través de tallers d’art, música o teatre en l’espai de l’esbarjo
  • Afavorir el desenvolupament de competències emocionals mitjançant jocs que promoguen l’empatia, l’autoregulació i la resolució de conflictes
  • Reduir els conflictes i comportaments disruptius durant els patis mitjançant propostes estructurades i supervisades

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies