
EL PATI QUE VOLEM, UN ESPAI EDUCATIU
PER AL BENESTAR, LA INCLUSSIÓ I EL JOC
El projecte del PATI QUE VOLEM té com a objectiu transformar els nostres patis, en espais educatius que afavorisquen la inclusió, la participació i el benestar de tot l’alumnat.
En l’actualitat un dels reptes mes importants del sistema educatiu es garantir una educación inclusiva, equitativa i de qualitat per a tot l’alumnat, com estableix la LOMLOE i els ODS (4), en tots els espais escolars.
El pati es un lloc ideal per fomentar la participacio, l’equitat i la convivència positiva. Aquest projecte naix de la necessitat detectada en el nostre centre de repensar i transfomar l’ús dels patis. Volem crear un entorn que promoga la cooperació, l’equitat i la convivència positiva.
A través d’aquesta iniciativa s’impulsarà:
- L’equitat en l’accés al joc i als espais
- El desenvolupament d’habilitats socials, emocionals i motrius
- La convivència
- La participació activa de l’alumnat en la millora del seu entorn.
OBJECTIUS
CURS 25/26
Naturalizar el pati d’infantil i ampliar l’espai de joc
- Enriquir el joc lliure de l’alumnat
- Ampliar les zones de joc i permetre que cada alumne trobe el seu lloc i es senta bé i feliç
- Afavorir la inclusió i participació de tot l’alumnat, incloent a l’alumnat amb diversitat funcional.
- Tindre vivències en contacte amb la natura
- Convertir l’exterior en un espai d’aprenentatge
CURS 26/27
Transformar el pati escolar de primària en un espai pedagògic complementari que contribuisca al desenvolupament emocional, social i cognitiu de l’alumnat.
- Dissenyar zones temàtiques al pati (zona tranquil·la, zona de moviment, zona creativa) per a respondre a diferents necessitats i interessos.
- Impulsar l’autonomia i presa de decisions de l’alumnat mitjançant la lliure elecció d’activitats guiades o lliures
- Potenciar la creativitat i l’expressió artística a través de tallers d’art, música o teatre en l’espai de l’esbarjo
- Afavorir el desenvolupament de competències emocionals mitjançant jocs que promoguen l’empatia, l’autoregulació i la resolució de conflictes
- Reduir els conflictes i comportaments disruptius durant els patis mitjançant propostes estructurades i supervisades

