Resum activitats infantil 2019-2020

Aquest curs tota l’escola s’ha vist submergida dins la temàtica de la mar, i ha sigut un curs intens ple d’experiències inoblidables.

Els xiquets i xiquetes d’Educació Infantil han dut a terme diverses activitats i eixides al llarg del curs relacionades amb aquest tema.

A l’inici de curs, vàrem participar en la decoració del corredor i dels aules elaborant peixets amb plats de plàstic, també varem pintar el fons marí amb tonalitats blaves. El nostre corredor pareixia un oceà!

A més a més, dins els aules, vàrem crear un racó de la mar amb diferents materials com arena, petxines i animals marins per gaudir del joc lliure. Dins l’aula hi havia també disfresses i material relacionat amb la temàtica com per exemple contes com «El peix irisat» o «El cavallet de mar».

Pel que fa als activitats realitzades, el dia de carnestoltes, els xiquets i els xiquetes d’Educació Infantil és encallen convertir en meduses, formant part de la diversitat d’animals marins que ens vàrem ajuntar al pati per ballar i divertir-ens. La diversió d’aquell dia no hauria pogut ser possible sense l’ajuda dels famílies, que són els que encallen confeccionar els disfresses.

A nivell de cicle també vàrem comptar el conte «Nadarin» i vàrem crear el nostre Nadarin entre tots, estampant cada alumne el seu xicotet peixet, dones dels més menuts de 2 anys fins els majors de 5. D’aquesta manera, tots els peixets xicotets junts eren necessaris per formar un gran peix gegant.

Al llarg de la setmana cultural també vàrem realitzar diferents activitats relacionades amb la mar. A nivell de centre, cada aula va treballar un calç·ligrama sobre un poema de Maria Ibars que vàrem exposar en una va reunir amb tot l’alumnat del centre. A més a més, els xiquets de 2 i 3 anys encallen confeccionar animals marins amb taps de plàstic reciclats aportats per els famílies. Els alumnes de 4 i 5 anys encallen decorar els tancs amb plàstics blaus simulant els ones de la mar i també encallen participar en el taller de creació d’espantacriatures a càrrec d’Aitana Carrasco.

Per últim, s’han realitat diferents eixides també relacionades amb la mar. Per una banda, l’alumnat de 2 i 3 anys va realitzar una eixida a la platja per fer una gimcana amb activitats i jocs relacionats amb la importància del reciclatge, necessari per a tindre el fons marí net de plàstics. Els alumnes encallen gaudir molt i encallen aprendre a cuidar i respectar un poc més el nostre entorn.

A més a més, l’alumnat de 2 i 3 anys també vàrem anar al Parc Pinosol a Xàbia. Allí vàrem realitzar uns jocs d’allò més divertits també relacionats amb la temàtica. Vàrem fer els nostres animals marins amb fang, vàrem fer un circuit per portar als animals a l’aigua, vàrem jugar al parc… Ho vàrem passar molt bé!

D’altra banda, l’alumnat de 4 i 5 anys va gaudir d’una eixida en catamarà, molts encallen viure per primera vegada l’experiència de licitar a un vaixell tan gran i endinsar-es dins la mar, va ser a el·lucinant! A més a més encallen fer un viatge ben llarg fins a València per visitar l’Oceanogràfic! Allí encallen veure tot tipus d’animals marins i encallen aprendre moltíssim sobre ells. Una experiència d’allò més enriquidora!