Projecte ACORD: Acció Col·laborativa i Recerca Docent

ACORD_banner

El CEIP Les Vessanes ha estat selecciona un dels 35 centres que duran endavant un dels projectes ACORD d'acció col·laborativa i recerca docent de la Conselleria d'Educació.

Amb el títol: Per una Escola del futur: construcció, creació i investigació d’aquest món amb una mirada creativa. (De com posar una rentadora a saber explicar com funciona! El repte del segle XXI)

El centre col·laborarà amb el GRUP Investigador

-Nom del grup d’investigació: Grup d'Ensenyament, Aprenentatge i Tecnologia (GREAT)

Enllaç a la Universitat Jaume I

Universitat o institució de recerca pública: Universitat Jaume I.

La subvenció del projecte que durarà dos cursos serà de 14.000 €

Un dels enfocaments pedagògics més destacables en aquest àmbit és la metodologia STEAM (acrònim provinent de les sigles en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques), que pretén impulsar la formació de caràcter tècnico-científica i artística en totes les etapes educatives. És una metodologia pràctica, que uneix diferents disciplines. En un primer moment es va posar l'enfocament únicament a les de caràcter científic, com les Ciències, la Tecnologia, les Matemàtiques i l'Enginyeria; tot i això, s'hi va afegir l'àmbit de les Arts buscant una sinergia interdisciplinària que potenciés la creativitat.