Innovamat

Recomanacions d'estiu

S'acosta el final de curs i hem preparat una sèrie de recomanacions que ajudaran els vostres fills i filles a continuar descobrint i deduint a través de les matemàtiques d'una manera més amena i divertida. Gaudiu-les!

Enigmath: quadern de reptes matemàtics

Des de fa temps les famílies demaneu algun suport per poder treballar més enllà de l'escola. Per això, Innovamat ha creat una sèrie de quaderns de reptes matemàtics de 1r a 6è de primària per resoldre en família que giren al voltant de misteris protagonitzats pels Bmath. Els esperen moltes activitats i preguntes que faran que vagin més enllà i que en fomentaran la capacitat per resoldre problemes, connectar, raonar i argumentar.

Podeu trobar Enigmath a la pàgina web, o a totes les botigues Abacus.

Bmath: una app per practicar matemàtiques de forma divertida i amena

Dirigida a nens i nenes entre 3 i 12 anys, l'aplicació compta amb un algorisme adaptat al ritme de cada alumne. Amb només uns minuts al dia, practicaran jugant i les famílies podreu seguir el progrés dels vostres fills. Bmath compta amb una versió gratuïta i una altra premium.

Reptes matemàtics de Bmath

Petites activitats multinivell que tenen per objectiu mantenir actiu, setmana rere setmana, el múscul matemàtic.

Videotutorials per a famílies

De caràcter informatiu per a aquells pares i mares que vulgueu endinsar-vos en les matemàtiques que fan els vostres fills i filles durant el curs. Disponibles tant per a primària com a secundària.

divulgaMAT

Utilitzeu els recursos que proposa divulgaMAT, on trobareu diferents propostes molt riques matemàticament.

Matemàtiques als museus

Hi ha molts museus dedicats a les ciències i les matemàtiques. Visitar un d'aquests espais és una oportunitat perquè els nens i nenes puguin interactuar amb les matemàtiques i les ciències de manera amena i vivencial. En trobareu alguns en aquest enllaç trobareu una selecció d'alguns d'aquests museus.

Campaments d'estiu

Sabíeu que hi ha campaments d'estiu de matemàtiques i ciències? Es tracta d'una iniciativa per explorar aquestes ciències de manera més amena. Busqueu quines activitats es fan a prop de la vostra zona, segur que hi trobareu iniciatives molt interessants!

Llibres i jocs per treballar les matemàtiques

L'equip d'Innovamat ha seleccionat, per a totes les edats, diversos llibres, contes i jocs que fomenten l'aprenentatge de les matemàtiques de manera lúdica i per a tota la família. Els trobareu aquí.

Esperem que us agradin aquestes recomanacions, i que gaudiu molt de l'estiu!

“Famílies, això és Innovamat!”

Trobades de famílies: un èxit!

Benvolgut/da,

T’agraïm la difusió que vau fer, des de l’escola, de les trobades “Famílies, això és Innovamat!”, que vàrem realitzar la setmana passada. Era la primera vegada que convidàvem totes les famílies alhora a una trobada multitudinària, i la resposta ha estat increïble: més de 10.000 famílies van seguir-les en directe i, en el dia d’avui, les sessions ja acumulen gairebé 43.000 visualitzacions. A més, la valoració mitjana que les famílies van fer-ne és d’un 8,4. No tenim paraules!

Els vídeos de les sessions quedaran penjats perquè els pugueu revisitar sempre que ho vulgueu. Els trobareu als enllaços següents:

Screenshot_2021-11-19 Benvolgudes famílies - Innovamat - Blog

Aprofitem també per respondre a una demanda recurrent durant les sessions: els recursos per a famílies. En aquest sentit recomanem Bmath, el portal per a les famílies que vulguin ajudar els seus fills/es en l’aprenentatge de les matemàtiques, facin o no Innovamat a l’escola. Les famílies hi podran trobar: reptes matemàtics; els videotutorials Estratègies en 2 minuts, vídeos pensats per a les famílies on es repassen les principals estratègies de numeració i càlcul; una botiga de material manipulatiu; i l’App Bmath, una aplicació de pràctica i aprenentatge autònom.

Esperem que aquestes trobades hagin ajudat a acostar les famílies a l’aprenentatge de les matemàtiques que feu a l’escola. Confiem que així serà més fàcil que tots seguim remant en la mateixa direcció.

Moltes gràcies!

L’equip d’Innovamat ❤

capçalera Enquesta innovamat final curs 2020-2021
Curs 2020-2021

Curs 2021-2022

Preguntes freqüents a Innovamat

Per a l’alumnat…

L’aula de matemàtiques ha de ser un entorn inspirador que el convidi a aprendre i a desenvolupar tot el seu potencial.

I per aconseguir-ho serà clau:
  • La presentació dels continguts i les destreses matemàtiques amb criteri didàctic.
  • Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge dels nens i les nenes.
  • Donar valor als processos matemàtics: resoldre problemes, raonar, connectar, comunicar-se i representar, sense oblidar els continguts.
Per Innovamat, fer matemàtiques és… Resoldre problemes:
Connectar
Comunicar i representar