Formació Projecte Acord

26-02-2024 Formació amb Robotikids

El dilluns 26 de febrer el professorat va rebre una formació amb Robotikids amb una mostra d'activitats d'impressió 3D, Realitat Virtual i Robòtica.

photo_2024-02-28_12-23-23
photo_2024-02-28_12-06-36 (2)
photo_2024-02-28_12-06-36
photo_2024-02-28_12-22-43

17 i 18 de novembre Congrés CTEM València: Amb A d'STEAM

photo_2023-11-17_17-23-08
BÀNER-IV-CONGRÉS-CTEM-2048x779

El “IV Congrés CTEM de la Comunitat Valenciana” se celebrarà els dies 17 i 18 de novembre de 2023 a l’IES Benlliure de València.

El congrés està dedicat a l’educació STEAM, model que aborda junt amb les ciències, la tecnologia i les matemàtiques, altres disciplines que, tradicionalment, han estat relacionades amb les humanitats i les arts. Aquest acrònim, amb la inclusió de la A de Arts, ofereix un enfocament educatiu amb mires més àmplies, que permet que plantegem al nostre alumnat escenaris d’aprenentatge molt més rics i motivadors.

13-11-2023 Visita Aules Transformadores CEFIRE València

Captura-de-pantalla-2023-03-24-a-las-11.44.12-1024x353

Les Aules Transformadores fan referència a espais de treball acadèmic on es promou la reflexió i es manté la connexió social com a ferramenta fonamental per l’aprenentatge, donant un ús adequat i didàctic de tecnologies digitals així com de metodologies actives. Les Aules Transformadores, no són en sí l’espai físic, el mobiliari o la tecnologia, sinó que són un espai d’experimentació per millorar els processos d’E-A d’E-A (Ensenyament-Aprenentatge).

Criteri 1. Metodologies actives

El professorat del centre utilitza metodologies actives amb l’alumnat per al desenvolupament de projectes, situacions d’aprenentatge o activitats. Aquest tipus de metodologies ajuden a desenvolupar les competències de l’alumnat i generar aprenentatges significatius, plantejant reptes reals a resoldre. Els trets característics de les metodologies actives són:

• Valoren, per igual, l’adquisició de coneixements, d’habilitats (com el treball en equip), d’actituds (com el compromís i la responsabilitat) i de competències (com la recerca útil i el tractament de la informació, les relacions interpersonals i socials, entre altres).
  • Motiven i involucren a l’alumnat amb un estímul (projecte, problema, repte) i una resposta (resultat, resolució o solució).
  • L’alumnat és el protagonista del seu propi aprenentatge.
  • Connecten l’aprenentatge amb el món real.
  • Són multidisciplinaris, metodologies flexibles que poden adaptar-se a qualsevol àmbit o matèria.

Criteri 2. Ús de tecnologies digitals.

En el procés d’E-A, avaluació i organització es fa ús de diferents ferramentes i dispositius que permeten la presència i integració de les TIC a l’aula. Es tracta de convertir les TIC en tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC). Es fa ús de la plataforma Aules com a Entorn Virtual d’Aprenentatge, no sols com a repositori documental. A l’utilitzar les seues eines d’avaluació integrades com poden ser les rúbriques i la realització d’activitats interactives, per exemple, els qüestionaris, fòrums, H5P, etc.

Criteri 3. Ús dels espais i mobiliari.

Els espais del centre han d’estar pensats per tal d’incloure les necessitats de l’alumnat i facilitar la intervenció del professorat, són flexibles i polivalents. L’espai educatiu ha d’oferir a l’alumnat l’oportunitat d’aprendre nous coneixements, reflexionar, descobrir, crear, connectar, innovar, compartir i exposar.

Criteri 4. Participació del professorat.

El professorat del centre es forma, s’implica, participa i utilitza metodologies actives, tecnologia digital i flexibilització d’espais en la seva funció docent.