Cosetes que fem a Educació Física

Mestre d'E.F.

"M'agrada molt l'esport en general i tenir un estil de vida saludable, cuidant l'alimentació i el descans.

M'encanta passejar, si és per la natura millor, jugar al futbol els diumenges i fer exercici físic al gimnàs".

L’àrea d'Educació Física té com a finalitat principal desenvolupar en les persones la competència motriu. Esta àrea també es responsabilitza del desenvolupament emocional i afectiu, i de l’acceptació del propi cos, amb les seues possibilitats i limitacions, discriminant models erronis a través d’una actitud crítica i reflexiva. L’acceptació i el respecte pels altres són línies bàsiques. Quant a l’adopció d’hàbits saludables és important tindre en compte que s’estima que un alt percentatge de xiquets i xiquetes en edat escolar
únicament participen en activitats físiques al centre docent, tal com arreplega l’informe Eurydice, de la Comissió Europea de 2013; per això l’Educació Física en les edats d’escolarització ha de tindre una presència important en la jornada escolar si es vol ajudar a pal·liar el sedentarisme, que és un dels factors de risc identificats, que influïx en algunes de les malalties més esteses en la societat actual.

"La felicitat resideix, en primer lloc, en la salut". (George William Curtis)

"La salut és allò que et fa sentir que ara és el millor moment de l'any". (Franklin P. Adams)

"Menjar és una necessitat, però menjar intel·ligentment és un art". (La Rochefoucauld)

"Si se li dedicara a l'educació física la mateixa importància que a la història o a les matemàtiques, tots seríem més intel·ligents" (Mens sana in corpore sano.-Lidefer.com)