GUTEN MORGEN! Mobilitat Erasmus+ 23/24 a Bocholt (Alemanya)

Els projectes Erasmus+ sempre resulten una experiència enriquidora no sols per a l’alumnat sinó per a tots els participants. Així ho han pogut experimentar un grup d’alumnes de l’IES Joan Fuster de Sueca (València) que acaben d’aterrar després de 7 dies a la ciutat de Bocholt (Alemanya).

Alumnes de l’IES Joan Fuster (Sueca) amb els estudiants
Mariengymnasium (Bocholt, Alemanya)

Del 19 al 25 de novembre, 20 alumnes de 4t d’ESO del centre educatiu de Sueca van realitzar un intercanvi amb estudiants de l ’escola secundària Mariengymnasium de Bocholt. Durant aquest període, l’alumnat del nostrecentre ha realitzat activitats relacionades amb els objectius del projecte, els ODS, tals com tallers de creació de samarretes amb materials naturals, biodegradables o reutilitzables; l’el·laboració de regals nadalencs per als més necessitats o la importància del reciclatge als països desenvolupats. Totes les dinàmiques han estat enfocades a partir dels coneixements de la cultura i costums del país d’origen mitjançant la participació en les classes del centre, l’ el·laboració de diversos plats regionals alemanys així com les visites a diverseses ciutats, monuments o museus d’art més destacats de la zona. Aquestes activitats han estat coordinades i organitzades per professorat i membres del centre educatiu alemany i acompanyats per professorat d’ambdós centres col·laboradors.

Per descomptat, un dels papers fonamentals d’aquests tipus de projectes són les families dels estudiants que acullen l’alumnat visitant. Aquests permeten comprendre i mostrar la cultura a l’alumnat desd’un punt de vista més sentimental i real el qual ajuda els adolescents a entendre les diferències entre ambdues formes de vida. Així docs, hàbits de la vida quotidiana com traslladar- se en bicicleta pels racons més insòlits de la ciutat, visitar el país veí (Països Baixos) o compartir moments quotidians amb les families i els seus éssers volguts, han establert un vincle molt emotiu i especial entre alumnat fins ara desconegut. “Una vivència inoblidable de la qual m’emporte bons records i persones” diu Andrea, “una experiència que tornaria a repetir un milió de vegades” afirma Natalia, “setmana meravellosa amb experiències i persones que sempre recordaré” assegura Daniella.

Tot i això, aquesta aventura no ha acabat ja que el proper mes de febrer ambdós centres tornaran a repetir l’experiència durant una setmana, esta vegada al centre IES Joan Fuster, a fi de continuar treballant els objectius contra la pobresa, protegir el planeta i millorar la forma de vida des d’un punt de vista europeu.

J.M.A.