Eixida de l’activitat extraescolar a l’Asil de Sueca

El passat divendres 24 de Maig 2024, la nostra classe de religió de 1ºESO va fer una eixida extraescolar molt especial a l’asil de Sueca. Tots estàvem molt emocionats per la visita, ja que havíem estat preparant-la amb molta il.lusió durant setmanes. A més, sabíem que seria una experiencia molt enriquidora tant per a nosaltres com per als residents de l´asil.

Quan vam arribar, ens van rebre amb grans somriures i una càlida benvinguda. Els avis i àvies ens esperaven amb expectació a un saló de la residencia. Nosaltres, una mica nerviosos però molt entusiasmats, ens vam col.locar al davant i vam començar la nostra actuació. Cantàrem cançons populars de la seua época, com “València”, “Adelita”, “Clavelitos”…Veure els seus rostres il.luminats amb records i emocions va ser increïble. Alguns fins i tot es van animar a cantar amb nosaltres, i l´ambient es va omplir d´alegria i nostàlgia.

Després del concert, vam tindre l´oportunitat de xarrar amb ells. Ens van contar històries de la seua joventut, anècdotes de la seua vida i moments que guardaven amb molt d´afecte. Vam aprendre molt escoltant-los, i ens vam adonar de la importancia de valorar la saviesa i les experiències de la gent major.

Una de les àvies, la senyora Maria, ens va contar com va viure la seua infància en una xicoteta alqueria als afores de Sueca i com la música sempre havia sigut una part fonamental de la seua vida. Un altre resident, el senyor Josep, ens va relatar les seues aventures com a pescador a l´Albufera i ens va mostrar fotografies antigues que guardava amb molta estima.

Quan va arribar l´hora de marxar, ens va costar acomiadar-nos. Ens havíem encarinyat amb ells en tan poc de temps, i ells també es van mostrar molt agraïts per la nostra visita. Ens vam comprometre a tornar en una altra ocasió, ja que aquesta experiencia havia sigut molt gratificant per a tots.

En el camí de tornada, comentàrem tot el que havíem viscut i com ens havia afectat. Aquesta eixida no només ens va permetre conéixer més sobre la historia i la cultura dels nostres majors, sinó que també ens va ensenyar la importancia de l´empatia i el respecte cap a les persones majors. Sens dubte, una jornada que mai oblidarem.

AMM