
El passat dilluns 15 de desembre de 2025, durant la jornada, l’alumnat va poder visitar l’exposició «Dinosaures de la Patagònia» a CaixaForum València. Tot i que en un primer moment les condicions meteorològiques no eren òptimes, aquestes van anar millorant cap al final del dia, cosa que va permetre a l’alumnat gaudir de diversos moments de descans a l’aire lliure.
L’eixida va ser organitzada pel professorat Alberto Sanjuán i Raquel Cervera, del departament de Biologia, i va comptar, a més, amb la participació d’Andrea Luján (Anglés), Andrea Pérez (Geografia i Història) i Eva Fernández (Tecnologia). Volem agrair la col·laboració de tot el professorat implicat en l’organització i la logística de l’activitat, ja que, tot i que el comportament de la majoria de l’alumnat va ser molt positiu, la mobilització de prop de 60 alumnes i alumnes suposa sempre un esforç organitzatiu. De la mateixa manera, agraïm la gestió del transport i la subvenció proporcionada per l’Associació de Famílies.
La visita va incloure una guia que va explicar els punts clau de l’exposició, i l’alumnat va tindre l’oportunitat d’acostar-se a una reproducció a mida real del Patagotitan, el dinosaure més gran trobat fins ara. La mostra incloïa també altres exemplars, com el Giganotosaurus o el Carnotaurus, coneguts per l’alumnat a través de pel·lícules o sèries, sobre els quals es van oferir dades de gran interés relacionades amb la seua força, la velocitat de desplaçament i l’alimentació.
Finalment, volem agrair a l’alumnat el seu interés i la seua implicació, reflectits en les nombroses preguntes formulades i en el comportament respectuós mostrat en tot moment.
Dies com aquest ens animen a continuar organitzant activitats que trenquen amb la monotonia de les classes. De fet, aquesta visita constitueix la primera de les activitats i sessions dedicades a la paleontologia organitzades pel departament de Biologia.
