Normativa d’accés a cicles formatius curs 2025-26
Us compartim la informació sobre l’accés, admissió i matrícula en ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana:
- Normativa d’accés a cicles formatius
- Calendari d’actuacions
- Accés en la pàgina web de Conselleria per a demanar l’admissió
-
Procediment per a l’adjudicació de PLACES VACANTS en cicles formatius per al curs 2025-26
ADJUDICACIÓ DE PLACES VACANTS – segona fase
- Omplir aquest formulari a partir del 15 de setembre a les 9:00h.
- S’avisarà per correu electrònic o per telèfon als alumnes.
MATRÍCULA ALUMNAT QUE HA ACONSEGUIT PLAÇA EN EL PROCÉS D’ADJUDICACIONS
MATRÍCULA: Curs 2025-26
ALUMNAT NOU DE CICLES
(que ha obtingut plaça en PROCÉS D’ADJUDICACIÓ de Juliol 25)
Presencial/Semipresencial amb plaça adjudicada en Adjudicacions 25/26
PREPARAR DOCUMENTACIÓ A APORTAR ABANS D’ACCEDIR AL FORMULARI DE MATRÍCULA
T’has de matricular per l’enllaç:
Formulari matricula
Del 24 al 28 de Juliol de 2025 (si no et matricules per aquesta plataforma el sistema entén que RENUNCIES a la plaça concedida) i
al formulari de matricula has d’omplir i entregar adjunta la documentació que s’indica en el apartat inferior (preparar previament els documents necessaris):
ALUMNAT DEL CENTRE
ÚNICAMENT PER A ALUMNAT MATRICULAT EN EL CENTRE EN GRUPS PRESENCIALS (TOT L’ALUMNAT DE SEMIPRESENCIAL, TANT NOU COM ANTIC, HA DE FER LA MATRICULA PER LA PLATAFORMA ADMINOVA)
Del 7 al 17 de Juliol de 2025
ATENCIÓ:
S’obrirà un nou termini de matrícula de l’1 al 4 de setembre perquè l’alumnat que no l’ha fet en el termini establert de matrícula (del 7 al 17 de juliol) puga formalitzar la matrícula de l’IES Serpis. La matrícula es realitzarà per mitjà del formulari.
Únicament per a l’alumnat matriculat en IES Serpis en modalitat PRESENCIAL durant l’actual curs escolar i en el mateix cicle al que es matricularà ara.
Aquells alumnes que únicament tinguen pendent el mòdul de FCT i/o el de Projecte, hauran de formalitzar la seua matrícula de manera presencial a Secretaria el dia 4 de setembre.
Cal accedir al formulari identificant-se amb el correu educatiu de l’alumne xxxxx@alu.edu.gva.es
Omplir el Formulari i aportar la documentació següent:
– DOCUMENTACIÓ APORTABLE online per AdmiNOVA-GVA del 24 al 28 de juliol:
Imprimeix els següents documents (en cas de tindre’ls) i escaneja’ls en format pdf. Et faran falta per a pujar-los online:
- DNI – NIE – PASSAPORT per a tot l’alumnat.
- Targeta SIP
- Sentència divorci o conveni regulador en cas de no convivència
- Malalties cròniques de l’alumnat
- Informe preceptiu en relació amb la diversitat funcional
- Justificació alumnat amb diversitat funcional
- Acreditació de treballador ocupat
- Justificació alumnat en acolliment familiar o en guarda amb finalitats d’adopció
- Justificació alumnat víctima de violència de gènere o de terrorisme
- Justificació alumnat en acolliment residencial
- Justificació d’esportista d’alt nivell o alt rendiment o equivalent per les comunitats autònomes
DOCUMENTACIÓ REQUERIDA PEL CENTRE (escanejar-ho tot prèviament (signa’ls quan siga necessari), comprimir en 1 pdf, per exemple en https://www.ilovepdf.com/ , pujar el document comprimit en Adminova en l’apartat Documentació requerida pel centre (document 1))
- 1. Fotocòpia del llibre de família (menors d’edat).
- 3. Resguard bancari de pagament d’aportació de despeses comunes.
- 8. Impresos de Taxes Pagades (Alumnat d’FPB no paga taxes ja que es matricula a ensenyament obligatori).:
– Primer curs:
- Expedició Targeta Identitat (Ordinària 2,26€, Nombrosa General 1,13€, Nombrosa Especial 0€)
- Expedició Informe Avaluació Individualitzat (Ordinària 4,08 €, Nombrosa General 2,04 €, Nombrosa Especial 0€)
– Segon curs:
- Expedició Informe Avaluació Individualitzat (Ordinària 4,08 €, Nombrosa General 2,04 €, Nombrosa Especial 0€)
Enllaç al generador de taxes de Conselleria
- 9. Requisit acadèmic
– Imprimeix, signa i escaneja els documents en PDF
– Com a document 3, aporta el resguard de pagament.
Del punt 8 (taxes) has d’aportar dos documents per cada taxa pagada (el pdf amb les dades personals i el resguard de pagament).
No cal enviar la documentació per mail, poden pujarse agrupats en un pdf
IMPORTANT: Tot l’alumnat que no haja aportat el seu requisit acadèmic d’accés al cicle corresponent, haurá de presentar (original i còpia) en Secretaria URGENTMENT.
– Documentació a aportar:
Imprimeix els següents documents, signa’ls i escaneja’ls (preferiblement en pdf). Si no tens escàner pots usar una aplicació del mòbil que al fer una foto al document la convertix a pdf. Et faran falta per a adjuntar-los al formulari de matrícula que has trobat abans:
1. Fotocòpia del llibre de família (menors d’edat). DNI – NIE – PASSAPORT per a tot l’alumnat.
2. Imprés d’aportació de despeses comunes.
3. Resguard bancari de pagament d’aportació a despeses comunes.
4. Sol·licitud d’accés a “Web Família”
5. Autorització per a l’ús d’imatges.
6 a. Comunicat anul·lació de matrícula per inassistència (grups presencials)
7. Sol·licitud TORN cicle (només per a SMR Informàtica)
8. Taxes Pagades (Alumnat d’FPB no paga taxes ja que es matricula a ensenyament obligatori).
– Primer curs:
Expedició Targeta Identitat (Ordinària 2,26€, Nombrosa General 1,13€, Nombrosa Especial 0€)
Expedició Informe Avaluació Individualitzat (Ordinària 4,08 €, Nombrosa General 2,04 €, Nombrosa Especial 0€)
– Segon curs:
Expedició Informe Avaluació Individualitzat (Ordinària 4,08 €, Nombrosa General 2,04 €, Nombrosa Especial 0€)
Enllaç al generador de taxes de Conselleria
– Imprimeix, signa i escaneja els documents en PDF
– Com a document 3, aporta el resguard de pagament.
Del punt 8 (taxes) has d’aportar dos documents per cada taxa pagada (el pdf amb les dades personals i el resguard de pagament).
No cal enviar la documentació per mail. Quan faces el formulari de matrícula et demanarà que puges els pdf.
Enllaç al generador de taxes de Conselleria
- En l’apartat “Òrgan gestor”, seleccionar “INSTITUTS DE VALÈNCIA”.
- En l’apartat “Taxa”, seleccionar “Targetes d’identitat” o «Informe d’avaluació de Formació Professional».
- Prémer “Continua”.
- Seleccionar Tipus de matrícula (Ordinària, Família nombrosa/monoparental o bonificació per discapacitat).
- Emplenar el formulari i prémer “Acceptar”.
- Imprimir les 3 còpies de les taxes.
- Abonar les taxes en qualsevol de les entitats bancàries indicades a la taxa.
- Podrà pagar mitjançant targeta de crèdit o dèbit, Visa, Mastercard o 6000 de qualsevol entitat.
- Sol·licitud de convalidació d’estudis el reconeixement del qual correspon als directors dels centres (títols LOGSE). Annex XIV
- Sol·licitud de convalidació d’estudis el reconeixement del qual correspon als directors dels centres (títols LOE). Annex XV
- Sol·licitud de convalidació d’estudis el reconeixement del qual correspon al Ministeri d’Educació. Annex XVII
- Sol·licitud de convalidació d’estudis el reconeixement del qual correspon a la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport. Annex XVIII
ANUL·LACIONS
- Sol·licitud d’anul·lació de matrícula en cicles formatius. Annex VII
- Sol·licitud de renúncia de convocatòries de cicles formatius Annex IX
- Sol·licitud d’ajornament de la qualificació del mòdul de Formació en Centres de treball. Annex XIII
- Sol·licitud d’exempció del mòdul de Formació en Centres de treball. Annex X
SOL·LICITUD DEL TÍTOL DE TÈCNIC (Grau Mitjà) o TÈCNIC SUPERIOR (Grau Superior):
- Sol·licitud expedició de títol (en finalitzar els estudis de Formació Professional): Imprés
- Taxa per a sol·licitar el títol de Tècnic (Grau mitjà) o Tècnic Superior (Grau Superior):
Enllaç al generador de taxes de Conselleria
- En l’apartat “Òrgan gestor”, seleccionar “INSTITUTS DE VALÈNCIA”.
- En l’apartat “Taxa”, seleccionar “TÍTOL DE TÈCNIC/TÈCNIC SUPERIOR”.
- Prémer “Continua”.
- Seleccionar Tipus de matrícula (Ordinària, Família nombrosa/monoparental o bonificació per discapacitat).
- Emplenar el formulari i prémer “Acceptar”.
- Imprimir les 3 còpies de les taxes.
- Abonar les taxes a qualsevol de les entitats bancàries indicades a la taxa.
- Podrà pagar mitjançant targeta de crèdit o dèbit, Visa, Mastercard o 6000 de qualsevol entitat.
Exàmens: 1, 2 i 3 de juliol
REUNIÓ a l’IES SERPIS: Dimarts 17 de JUNY de 2025 a les 10.00 per a alumnes de Batxillerat i Cicles. Aula Multiusos.
Normes d’inscripció PAU (EBAU) 2025. Convocatòria extraordinària.
| Omplir el formulari entre el dia 17 de juny i les 14:00 hores del dia 20 de juny de 2025. L’alumnat que no disposa de correu corporatiu GVA (@alu.edu.gva.es) haurà de passar per secretaria amb la documentació i completar la sol.licitud on indicarà optatives escollides. |
| – FOTOCÒPIA DEL DNI // NIE – JUSTIFICANT DE L’INGRÉS DE LES TAXES DE MATRÍCULA PAU (78,20 – 39,10 – EXEMPT) – DOCUMENTACIÓ QUE ACREDITE LA REDUCCIÓ DE LA TAXA (EXCEPTE MATRÍCULA D’HONOR) – L’alumnat aportarà el seu títol de tècnic superior quan estiga avaluat i en el moment de fer la petició de places a la universitat (certificat oficial de notes més pagament de taxes d’expedició de títol). |
| HORARI PROVES |
| TAXES DE MATRÍCULA PAU | |
| Ordinària: | 78,20.- euros |
| Família Nombrosa General | 39,10.- euros |
| Família Nombrosa Especial | Exempts |
| Víctimes de violència de gènere | Exempts |
| Família monoparental categoria general | 39,10.- euros |
| Família monoparental categoria especial | Exempts |
| Alumnat amb discapacitat igual o superior al 33% | Exempts |
| Alumnat amb matrícula d’honor o premi extraordinari en 2n de batxillerat | Exempts |
L’ingrés haurà de realitzar-se en: Banc Sabadell: carrer del Dr. Manuel Candela, s/n. 46021, València
IBAN ES90 0081 1320 2100 0112 0420
