Tecnologia e cultura: Istituto di Istruzione Superiore Tito Sarrochi de Siena

Lola Viel

Data de finalització

Apr 1st, 2022

La setmana del 28 de març a l’1 d’abril , les meues companyes del departament de Tecnologia Mª Jesús Rabadán, Pepa Sánchez i jo, vam tidre l’oportunitat de participar, dins del programa Erasmus +, com a observadores de l’activitat docent a l’Istituto di Istruzione Superiore Tito Sarrochi de Siena. Un centre amb molt bona reputació a la seua regió.

L’institut Tito Sarroqui te dues parts ben diferenciades el «liceo», on s’imparteixen els estudis més teòrics, com el batxillerat científic a Espanya i l’Istituto Tecnico Tecnologico on es dona molta importància a la ciència i a la tecnologia aplicades, on els alumnes poden triar diferents especialitats (Informàtica, Electrònica i Robòtica, Energia, Electrotècnia, Mecànica i mecatrònica i Química). Els títols que s’obtenen en els dos casos permeten entrar a la Universitat; pero amb el diploma de d’instrucció Técnica també es pot accedir al mon laboral amb un títol semblant a la FP de grau mitjà o seguir amb una formació tècnica superior, com la FP de grau superior. La duració d’aquests estudis va des dels 14 anys als 19, si no se superen els cinc cursos corresponents s’obté un certificat d’estudis.

Nosaltres com era d’esperar, vam estar a L’Istituto Tecnico Tecnologico on puguerem observar y participar en activitats per conèixer la metodologia didàctica de les diferents disciplines. També gaudirem de les bonissimes dotacions del laboratoris.

Ens van explicar el seu projecte d’acollida d’immigrants, on ens van presentar una idea molt interessant el banc de temps, el treball interdisciplinar entre el departament d’anglés i les diferents famílies tecnològiques perque els alumnes tinguen bona competència en llenguatge tècnic en anglés.

Nosaltres vam fer una presentació sobre la nostra assignatura al sistema educatiu espanyol, com treballem y que projectes fem i es va vore que als cursos superiors en algunes disciplines treballem de forma semblant. Destacar el tracte rebut dels nostres col·legues italians i dels seus alumnes, que han estat pendents de nosaltres en tot moment i han fet tot el possible perquè ens sentírem com a casa.