Viatge cultural al Corral de Comèdies d’Almagro

El departament de Llengua Castellana i Literatura organitza una excursió de dos dies a la ciutat manxega amb gran tradició teatral

Els passats 18 i 19 d’abril, el Departament de Llengua Castellana i Literatura del Serpis va organitzar una eixida cultural per a 68 estudiants de 3r d’ESO a Almagro, Ciudad Real. Acompanyats per diversos professors de castellà així com de diversos tutors del curs, els alumnes es van submergir en una experiència única. L’empresa mediadora de l’activitat, Coneix La Manxa, va ser l’encarregada de proposar l’itinerari i dinamitzar les jornades.

El principal objectiu d’este viatge cultural va ser explorar el ric patrimoni teatral i cultural d’Almagro. De fet, l’activitat estrela va ser la representació de teatre clàssic en l’emblemàtic Corral de Comèdies de la ciutat. A més, els estudiants van participar en altres activitats dissenyades per a despertar el seu interés per la literatura i la història, com a visites a llocs destacats com ara el Campo de Criptana, la cova de Montesinos i Les Taules de Daimiel, tots ells rellevants en l’obra mestra de Cervantes, El Quijote.

L’excursió no sols buscava fomentar el coneixement cultural, sinó també promoure l’interés pel teatre en els alumnes de 3r d’ESO, oferint-los l’oportunitat de gaudir d’un espectacle propi dels segles d’Or en ple segle XXI. Sens dubte, ni alumnes ni professors oblidaran estes enriquidores experiències, que impulsen la seua formació acadèmica i la seua estima per les arts escèniques.

Gràcies al Departament de Castellà per fer-lo possible.