Visita i-moute a l’IES Ferrer i Guàrdia

El dijous 25 d’abril, les professores María Pascual i Elena Díaz es van sumar a la xarxa de professorat que participa en el programa per a centres educatius i-moute, promogut per la Conselleria d’Educació.

En esta ocasió, les professores van visitar l’IES Ferrer i Guàrdia que destaca com a institut pilot en la xarxa Connectat’s de la província de València, liderant un programa especialitzat en el desenvolupament del talent i les altes capacitats entre el seu alumnat.

Les professores van aplaudir el seu Racó del Talent, Aula Emprén, Programes d’Enriquiment, Projectes de Visual Thinking i Aprenentatge-Servici. En esta ocasió, les professores van participar com a observadores i van prendre notes per a posteriorment estudiar l’aplicació d’un projecte en esta línia per als estudiants de l’IES Serpis.

Esta visita s’emmarca dins de la formació docent del centre, en un seminari pedagògic per a Dissenyar Situacions d’Aprenentatge que fomenten l’emprenedoria i el talent entre el nostre alumnat. En este seminari participen gran varietat de professors molt implicats de diferents departaments, que perseguixen una manera d’impulsar el talent dels alumnes dins i fora de l’aula i fomentar la seua inclusió a tots els nivells.

La visita a l’IES Ferrer i Guàrdia és la segona relacionada amb la xarxa Connectat’s que té lloc entre docents del nostre centre. Les professores esmentades més amunt juntament amb la Coordinadora de Formació, Rosa Orient, ja van visitar el CP Els Pins de Bicorp i el C Sagrat Cor de València el curs passat com a primera presa de contacte en el foment del talent i les altes capacitats. A més, este curs hem rebut la visita de les professores coordinadores del mateix programa de l’IES Torrelló d’Onda, centre pilot Connectat’s a Castelló.

En definitiva, la recent observació i-moute així com les experiències anteriors són la primera pedra d’un camí per recórrer dins de l’àmbit de les altes capacitats i el talent que enriquirà les aules de l’IES Serpis i sens dubte impulsarà la millora del procés d’ensenyament-aprenentatge.

Text: María Pascual