L’IES Serpis es vist de literatura amb el “Carnestoltes Literari”

El passat 26 de març, l’alumnat i el professorat de l’IES Serpis van participar en el “Carnestoltes Literari”, una jornada festiva al voltant de la literatura organitzada pels components del “Seminari d’animació lectora”, que es desenvolupa en el centre des del mes de gener.

El “Carnestoltes Literari” és una activitat de dinamització lectora que possibilita un acostament a la literatura, els seus autors i autores i personatges a través de les disfresses, i que ha tingut, en la seua primera edició celebrada en l’IES Serpis, una gran acceptació entre els membres de la comunitat educativa.  Així, durant tot el dia es van deixar veure pels corredors i estades del centre escriptores com Dante Alighieri o Carmen Martín Gaite; personatges de la literatura clàssica espanyola com el Pigall de Tormes i el cec, la Celestina, Dulcinea o Sancho Panza; de les lletres infantils, com Caputxeta Roja o la Bruixa; del món del còmic, com Clark Kent o Zipi; de la literatura fantàstica, com Alicia i els seus companys -la Reina de Cors, el Barreter Boig i la Llebre- o Harry Potter; del món del cinema, com Nosferatu, Rocky Balboa o Vanellope; i, fins i tot personatges tan icònics i inclassificables com Sherlock Holmes, El Petit Príncep o la geisha Sayuri. També, formant una curiosa comitiva, es va passejar pel centre mossen Ramon Llull, acompanyat pels animals del seu “Llibre dels bèsties”.
Amb posterioritat, els personatges es van traslladar a la biblioteca del centre, on van desfilar davant els i les alumnes i van ser valorats per un jurat format per professorat i estudiants. Els personatges de Sherlock Holmes i El Petit Príncep van aconseguir els premis individuals a l’alumnat; el de la geisha Sayuri, l’individual al professorat; i el conjunt format per Alicia i els seus extravagants companys, el grupal. Tots els participants en l’activitat van rebre un obsequi.
En paral·lel, es va celebrar un concorregut mercat ambulant de llibres de segona mà que va permetre a l’alumnat i al professorat aconseguir obres literàries en quatre idiomes (castellà, valencià, anglés i francés) a través de l’intercanvi.

Text: prof. José Ricardo March