Travessia per la zona més elevada i espectacular de l’Himàlaia

El professor Àlex Valls ens saluda des d’Himàlaia on ha viatjat per comprendre la formació de les muntanyes i els desafiaments ambientals a Nepal.

El departament de Biologia i Geologia, i més concretament, el nostre geòleg i company Àlex Valls està participant en una travessia per la zona més elevada i espectacular de l’Himàlaia.  Recopila informació, fotos, vídeos i mostres geològiques que serviran posteriorment per elaborat material didàctic, amb la col·laboració de l’alumnat, de cara a l’origen i l’evolució de les muntanyes, els riscos geològics, ecosistemes, el canvi climàtic i els problemes ambientals a les àrees muntanyoses del Nepal.

Conèixer in situ paisatges  com l’Himàlaia ens ajuda a comprendre millor l’episodi de formació de muntanyes que van començar farà uns 50 milions d’anys, quan l’Índia va començar col·lisonar amb Àsia. La formació de l’Himàlaia és per als geòlegs objecte de continu estudi dintre del concepte de la “Teoria del Tectònica de Plaques”.

Pic de L’Everest (part superior del cap d’Àlex). A la part baixa de la foto es veu la glacera de Ngozumpa, la més gran de Nepal.
El Cho Oyu, un 8.201m (sexta muntanya més alta del Món), la “deessa turquesa” en tibetà, la companya Rosa Real va pujar al seu cim fa uns anys.
Poblet de Gokyo a 4.800.m