Alumnat de Literatura Universal visita exposició “Foc a la Biblioteca”

Estudiants de Batxillerat de Literatura Universal visiten exposició “Foc a la Biblioteca” en el Centre Cultural La Nau

Estudiants de primer any de batxillerat de Literatura Universal van tindre una experiència educativa única el 27 d’Octubre quan van visitar l’exposició “Foc a la Biblioteca” en el Centre Cultural La Nau. Esta exposició va transportar als visitants al París del segle XVIII, on es va gestar un moviment intel·lectual que canviaria la història europea.

L’exposició “Foc a la Biblioteca” es va centrar en els llibres i obres que van jugar un paper fonamental en la Il·lustració europea, una època caracteritzada per la promoció d’idees com la raó, la llibertat, la igualtat i els drets humans. Estudiants i visitants van tindre l’oportunitat d’explorar una àmplia selecció de llibres, manuscrits i documents originals que van influir en el pensament de l’època.

Durant la Il·lustració, filòsofs i escriptors notables com Voltaire, Jean-Jacques Rousseau, Montesquieu i Denis Diderot, entre altres, van desafiar les normes establides, l’autoritat monàrquica i la influència de l’Església a través dels seus escrits. Van advocar per l’educació, la tolerància religiosa i la separació de poders, la qual cosa va establir les bases per a una transformació en la societat europea.

L’objectiu declarat de l’exposició, en paraules de la seua professora Carme Trescolí, va ser “remoure la consciència dels ciutadans per a produir una revolució intel·lectual”. En altres paraules, es va buscar mostrar com estes obres literàries i filosòfiques van desafiar les creences i actituds tradicionals de la societat, estimulant a les persones a reflexionar i qüestionar el seu entorn.

La visita va brindar als estudiants una oportunitat única per a explorar la rica herència literària i filosòfica de la Il·lustració i comprendre com estes obres van contribuir a l’evolució de la societat europea en el segle XVIII. Este moviment intel·lectual va ser un precursor dels canvis polítics i socials que més tard marcarien la història, com la Revolució Francesa.