PIIE 2024: GENERACIONS CONNECTADES

Este projecte, basat en una metodologia APS que motiva i propícia l’aprenentatge de l’alumnat, la sostenibilitat i el reciclatge així com la bona convivència entre les persones de dins de la IES i les de fora. S’establiran vincles amb la residència de majors, els col·legis del poble, establint nous vincles entre alumnat i amb el professorat i tenint un gran impacte que repercutirà positivament en tota la comunitat educativa del poble. L’originalitat d’este projecte és propugnar una educació oberta, atenta a les peculiaritats de l’alumnat, i integradora, apostant especialment en l’adquisició de les competències, mitjançant la interdisciplinarietat dels diferents departaments que participen, fent ús també de les noves tecnologies i acostant l’alumnat al món laboral.
 

Accions realitzades en el 1r trimestre:

  1. Visita de l’alumnat de 1ºESO a la residència de majors de Rafelbunyol en vespres de Nadal per a cantar nadales i realitzar tallers nadalencs.

  2. Carrera solidària a favor de l’IES Sedaví afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024

  3. Vista de l’alumnat de 4t de l’ESO al CEIP CERVANTES de la Pobla de Farnals per a realitzar l’activitat de lectura de contes en anglés als alumnes de primària

  4. PILOTA VALENCIANA IV EDICIÓ GENERACIONS CONNECTADES. El passat 20 de desembre de 2024, en el trinquet de l’Illa del Raspall es va celebrar la IV Edició de “Pilota Valenciana: Generacions Connectades”. organitzat pel IES Rafelbunyol. Este esdeveniment va reunir experts, autoritats locals, estudiants i un públic intergeneracional en una jornada d’esport, aprenentatge i connexió cultural.

Accions realitzades en el 2r trimestre:

  1. COL·LABORACIONS AMB LA BIBLIOTECA DEL MUNICIPI:

    – Xarrades i dinamització de grups per al coneixement de la Biblioteca i de la lectura amb els grups de 2n i 3r ESO.

    -Encontre lector amb l’autora Melissa López respecte al seu llibre “Niña invisible” amb els grups de 3r ESO sobre violència de gènere. Es fa a la pròpia Biblioteca municipal.

    -Club Lector al centre de llibres proposats per l’alumnat coincidint amb la temàtica mensual que fica la Biblioteca del municipi.

    -Concurs literari de microrrelats, este curs ha versat sobre la por. Es fa un altre de forma paral·lela al municipi organitzat per la Biblioteca del poble en el que també participen les escoles i qualsevol persona de Rafelbunyol.

  2. Intercanvi de llibres la Setmana del llibre entre tota la comunitat educativa del centre i també amb els escolars de 6º de Primària que coincidix amb la seua recepció.

  3. Dinamització de patis. La biblioteca del centre està oberta durant els patis per a l’alumnat que vol llegir, estudiar o fer deures.

  4. VISITA AL CEIP ELS GERMANELLS I CEIP VERGE DEL MIRACLE

L’alumnat del grup de 4ºPDC van preparar i representar un espectacle de titelles dirigit als xiquets d’Educació Infantil dels col·legis de Rafelbunyol CEIP Els Germanells i CEIP Verge del Miracle.

Els contes havien estat triats adaptats i il·lustrats per l’alumnat d’infantil 4 i 5 anys de cadascun dels centres. Des de l’institut i durant diverses sessions, vam treballar en l’adaptació i dramatització de les diferents històries, des de l’àmbit lingüístic i en l’elaboració de les marionetes i els decorats, des de l’àmbit pràctic.

Accions realitzades en el 3r trimestre:

  1. VISITA A LA RESIDÈNCIA DEL POBLE  DE L’ALUMNAT DE 1ºBATXILLERAT I 4ºESO
  •   L’activitat va consistir en una trobada intergeneracional entre els residents de la residència del poble i l’alumnat de 1r de batxillerat. L’objectiu era fomentar el diàleg entre generacions mitjançant preguntes preparades prèviament pels estudiants. Aquesta conversa es va enregistrar per crear un pòdcast dins l’assignatura de comunicació audiovisual. Es buscava potenciar les habilitats comunicatives i promoure la memòria històrica i l’empatia.  
  • L’alumnat del grup de 4ºPDC van preparar i representar un espectacle de titelles. Els contes havien estat triats adaptats i il·lustrats per als usuaris de la la residència Verge del Miracle. Des de l’institut i durant diverses sessions, vam treballar en l’adaptació i dramatització de les diferents històries, des de l’àmbit lingüístic i en l’elaboració de les marionetes i els decorats, des de l’àmbit pràctic.   
  • Els alumnes de 4t ESO van preparar una entrevista sobre el mercat laboral i les experiències dels residents durant la seua vida activa. Van intercanviar vivències i l’alumnat va rebre consells molt savis dels majors per a posar en pràctica quan tinguen el seu primer contacte amb el món del treball. 
    Per a acabar la visita, l’alumnat va actualitzar les tauletes de la residència perquè pogueren utilitzar-les els residents en el seu temps d’oci. 
  • L’alumnat de l’optativa d’expressió artística de 4t d’ESO va assistir a la residència Verge del Miracle per crear de manera col·laborativa un receptari il·lustrat. Els majors van compartir les seues receptes tradicionals, mentre que les estudiants les van plasmar visualment utilitzant la tècnica de la coca de gelatina, un mètode d’impressió manual en un sol color. El projecte no sols va fomentar la creativitat i l’aprenentatge mutu, sinó que també va enfortir els llaços entre generacions, en finalitzar el taller cada una de les participants es va quedar amb un exemplar del receptari.

 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies