Projecte Educatiu del Centre

INTRODUCCIÓ

El nostre Centre, emmarcat dins de la xarxa d’ensenyança pública, assumeix els preceptes constitucionals d‘aconfessionalitat (art. 16) i llibertat de càtedra (art. 20) i  acull com a principal objectiu el mencionat en el punt 2, art. 27: “l’educació tindrà com a objecte el ple desenvolupament de la personalitat humana en el respecte als principis democràtics de convivència i als drets i llibertats fonamentals”.

En coherència amb l’anterior, els fins i intencions educatives s’integren en un model educatiu  que atén als principis següents:

Democràcia i participació

  • Facilitar l’existència de vies de comunicació i diàleg entre tots els membres de la comunitat educativa i establir canals de participació adequats en els distints processos de presa de decisions, de cara a potenciar la col·laboració i implicació dels distints col·lectius en tots els àmbits de la vida del Centre.
  • Garantir el respecte a les normes democràticament establides, acceptant l’opinió de la majoria i respectant les minories.
  • Estimular l’esperit crític necessari per a participar activament en l’establiment i/o modificació democràtica de les normes.

Pluralisme i tolerància

  • Defendre i promoure les llibertats individuals i col·lectives, respectant les distintes creences religioses o l’absència de les mateixes, així com les diverses ideologies polítiques democràtiques.
  • Fomentar el diàleg com a mètode per a la solució de conflictes i treballar en l’Educació per la Paz, rebutjant l’ús de la violència i estimulant l’exercici actiu de la solidaritat, la tolerància i els hàbits cívics com a base de la convivència.
  • Educar activament en la igualtat entre els sexes i la no discriminació de la dona i evitar qualsevol altre tipus de discriminació (per raça, religió, nacionalitat, ideologia, nivell socioeconòmic o llengua habitual), reconeixent el dret a la diferència i combatent els prejuís.
  • Treballar activament per a superar les desigualtats objectives derivades dels diferents ritmes d’aprenentatge o de les distintes condicions físiques de les persones.

Integració i creativitat

  • Ajudar als diferents sectors del nostre municipi i la nostra comarca per a aconseguir la integració en un projecte cívic i cultural valencià normalitzat.
  • Valorar positivament el mestissatge cultural.
  • Afavorir la igualtat real d’oportunitats per a intentar evitar processos de marginació social i cultural
  • Afavorir un tipus d’ensenyança que desenvolupe l’esperit crític dels alumnes i mantinga l’equilibri necessari entre el coneixement científic dels distints aspectes de la realitat i la seua formació com a persona, al mateix temps que potencie les iniciatives personals, la creativitat, el gust per la cultura i el treball ben fet.
  • Fer de la crítica i l’autocrítica mecanismes normals de treball individual i col·lectiu.

Coherència i qualitat

  • Actuar sempre d’acord amb els principis enunciats en el Projecte Educatiu del Centre
  • Tindre present el caràcter del Centre com a servici públic bàsic de cara a aconseguir una educació de qualitat per a tots.
  • Promoure l’autoavaluació i l’establiment de mecanismes per a la reflexió i millora de les activitats realitzades.

Obertura del Centre i relació amb el seu entorn

  • Estimular actituds de compromís amb l’atenció, respecte i millora del nostre entorn vital, material i ecològic.
  • Arreplegar les aportacions culturals que l’entorn puga oferir i donar resposta a les diferents necessitats que este plantege.
  • Promoure l’ampliació i millora de les relacions amb la resta de centres educatius de la zona.
  • Assumir, en la mesura de les nostres possibilitats, la millora de les condicions d’inserció de l’alumnat en el món laboral, establint les relacions oportunes amb el teixit productiu i de servicis de la comarca.
  • Fomentar la col·laboració amb altres entitats de l’entorn: Ajuntament, Diputació, associacions culturals, etc.
  • Estimular la participació de l’alumnat i el professorat en projectes d’intercanvis educatius a nivell nacional i europeu.

 

OBJECTIUS

 Àmbit pedagògic

  • Assumir responsablement els seus deures i exercir els seus drets en el respecte als altres, practicar la tolerància i la solidaritat entre les persones, i exercitar-se en el diàleg refermant els valors comuns d’una societat participativa i democràtica.
  • Desenvolupar una progressiva autonomia de l’alumne a través del seu propi coneixement, de la seua relació amb els altres, per a aconseguir la seua integració en el medi social i cultural en el que es desembol.
  • Desenvolupament de la capacitat d’interrelació entre les distintes matèries i aplicació a altres àrees dels coneixements adquirits
  • Desenvolupar i consolidar hàbits d’estudi i disciplina, com a condició necessària per a una realització eficaç de les tasques de l’aprenentatge, i com a mitjà per al desenvolupament personal.
  • Utilitzar una metodologia activa, globalitzadora i experimentada, que estimule la capacitat creadora i reflexiva de l’alumne, a més de les aptituds intel·lectuals.
  • Utilitzar els materials i els mitjans adequats per a respectar els distints ritmes evolutius i capacitats intel·lectuals dels alumnes.
  • Fomentar en els alumnes la capacitat d’observació i crítica així com l’adquisició d’hàbits de treball intel·lectual.
  • Desenvolupar destreses bàsiques en la utilització de les fonts d’informació per a, amb sentit crític, adquirir nous coneixements.
  • Potenciar la utilització dels mitjans audiovisuals, biblioteca, laboratori, etc. (recursos materials).
  • Dotar al Centre de tots els recursos didàctics que facen més fluid, còmode i eficaç el procés educatiu, en la mesura de les seues possibilitats.
  • Comprendre i expressar amb correcció, oralment i per escrit, en la llengua castellana i la llengua cooficial de la Comunitat Autònoma, textos i missatges complexos, i iniciar-se en el coneixement, la lectura i l’estudi de la literatura.
  • Promoure i potenciar els hàbits de lectura.
  • Concebre el coneixement científic com un saber integrat, que s’estructura en distintes disciplines, matemàtiques i científiques, i conéixer i aplicar els mètodes per a identificar els problemes en els diversos camps del coneixement i de l’experiència, per a la seua resolució i per a la presa de decisions.
  • Desenvolupament de la capacitat d’anàlisi i síntesi com a recursos cap a l’autonomia de pensament lògic de l’alumne
  • Desenvolupar la competència comunicativa per a comprendre i expressar-se en una o més llengües estrangeres de manera apropiada, a fi de facilitar l’accés a altres cultures.
  • Adquirir una preparació bàsica en el camp de les tecnologies fonamentalment, per mitjà de l’adquisició de les destreses relacionades amb les tecnologies de la informació i de les comunicacions, a fi d’usar-les, en el procés d’aprenentatge, per a trobar, analitzar, intercanviar i presentar la informació i el coneixement adquirits.
  • Consolidar l’esperit emprenedor, desenvolupant actituds de confiança en un mateix, el sentit crític, la iniciativa personal i la capacitat per a planificar, prendre decisions i assumir responsabilitats.
  • Conéixer els aspectes bàsics de la cultura i la història i respectar el patrimoni artístic i cultural; conéixer la diversitat de cultures i societats, a fi de poder valorar-les críticament i desenvolupar actituds de respecte per la cultura pròpia i per la dels altres.
  • Apreciar, aconseguir i compartir una major solidaritat i respecte entre races o sexes, rebutjant qualsevol actitud racista o sexista.
  • Apreciar, disfrutar i respectar la creació artística; identificar i analitzar críticament els missatges explícits i implícits que conté el llenguatge de les distintes manifestacions artístiques.
  • Conéixer el funcionament del propi cos, per a refermar els hàbits d’atenció i salut corporals i incorporar la pràctica de l’esport, per a afavorir el desenvolupament en el personal i en el social.
  • Desenvolupar hàbits socials de comportament, d’orde, d’higiene personal, respectuós amb els altres i amb l’entorn.
  • Conéixer l’entorn social i cultural, des d’una perspectiva àmplia; valorar i disfrutar del medi natural, contribuint a la seua conservació i millora.
  • Promoure les excursions i visites com a font de coneixement i plaer.
  • Cuidar del centre i de les seues instal·lacions com a mitjà físic on compartim i adquirim la nostra informació.
  • Conscienciar l’alumnat de l’esforç social i econòmic que suposa una ensenyança publica i lliure.

 

Àmbit de gestió i participació institucional:

  • Potenciar que els alumnes, professors, pares i personal no docent participen en el centre a través dels seus representants en els òrgans corresponents.
  • Procurar que les relacions entre tots els membres de la Comunitat Educativa es realitzen amb tolerància, respecte i col·laboració.
  • Fomentar el respecte cap a les instal·lacions del Centre i de l’entorn.
  • Aconseguir la implantació, el compliment i el respecte del Reglament de Règim Intern.
  • Facilitar la formació permanent dels professors.
  • Coordinació i col·laboració entre el Centre i altres institucions del municipi, provincials, autonòmiques i servicis socials, així com amb altres Centres Educatius de la zona.
  • Col·laboració, buscant ajudes, amb entitats financeres com a Caixes i amb entitats oficials com a Diputació, etc.
  • Procurar la participació i implicació dels pares en l’educació dels seus fills, acudint al Centre quan siga necessari i col·laborant conjuntament amb els professors.

Altres documents del Projecte Educatiu del Centre són:

  • Projecte de normalització lingüística.
  • Òrgans de govern, òrgans de control i gestió, i òrgans de coordinació.
  • Atenció a la diversitat.
  • Normes de funcionament del centre (NOF)
  • Projecte de Gestió econòmica
  • Pla digital de centre
  • Pla de Convivència
  • Pla de Mediació

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies