Xerrades sobre ansietat, salut mental i prevenció del suicidi

Realitzades pel CRIS ADIEM d’Ontinyent .

ANSIETAT (1r de Bat)

Jaume ens va ensenyar a diferenciar la ansietat adaptativa de la patològica. La 1a ens fa afrontar les situacions d’estrès, mentre que la 2a ens introdueix en un bucle de pensaments roïns que ens pot conduir a la paràlisi o la fugida, motivades per la por.

Ens va mostrar els símptomes físics, psicològics i conductuals propis d’aquest tipus d’ansietat, com la sudoració, el tartamudeig, els pensaments negatius, la obsessió i les conductes esca pistes.

També ens va fer vorer que la major part de les situacions dramàtiques que imagina la nostra ment mai arriben a produir-se, són producte de la nostra imaginació.

Ens va recomanar marcar-se xicotetes metes i afrontar cada dia com un xicotet repte, a demés de ser amable amb nosaltres, tractant-nos millor.

PREVENCIÓ DEL SUICIDI   (4t d’ESO-4PDC-2FPB)

El suïcidi és un problema de salut pública important i a sovint oblidat, rodejat d’estigmes, mites y tabús. Cada cas de suïcidi es una tragèdia que afecta greument als individus, i a les famílies i comunitats. Cada any, moren més joves per suïcidi, que d’altres malalties o accidents. Crear vincles socials, promoure la presa de consciència i oferir esperança podria salvar vides.

Els suïcidis son previsibles amb intervencions oportunes, basades en l’evidència.

Les persones amb risc de suïcidi, normalment demanen ajuda i mostren conductes i símptomes concloents. Saber identificar aquests símptomes i oferir-los la ajuda que necessiten les persones amb risc pot evitar el fatal desenllaç.

Ens va donar recomanacions per a que sigam capaçes d’afrontar qualsevol tipus d’estrès al que es vegem sotmesos. Entre aquestes, cultivar les relacions personals i fer esport.

SALUT MENTAL (3 ESO-3PDC)

Inma, va exposar a l’alumnat la importància de tindre una bona salut mental, en què es basa i algunes eines o rutines que podem fer per tal de tindre unes millors condicions mentals (autoestima, expectatives reals, etc.).

També ens va explicar quines són les principals malalties mentals que tracten en el CRIS, quins són els seus trets característics i com es poden afrontar en el dia a dia. L’alumnat va estar molt participatiu i va demostrar tindre prous coneixements del tema en qüestió.