Alumnes seleccionats beques ERASMUS+

Ja coneixem als alumnes seleccionats del IES Pedreguer per a les beques del programa ERASMUS+ “Mobilitat europea de la F.P. en la Marina Alta”organitzat per CREAMA. Els afortunats són Paco Martí, Laura García i Lucia Costa, alumnes de segon curs del CFGM Tècnic Ajuda a Persones en Situació de Dependència. Des de març a juny realitzaran les seues pràctiques a empreses de Florència, Viena i Lisboa.

Enhorabona!!!!

Concurs de Microrelats

BASES DELS PREMI DE MICRORELATS DE L’IES PEDREGUER 2019

  1. Es convoquen els premis MICRORELATS DE L’IES PEDREGUER 2019 per a les següents categories:
    1. Alumnat de Secundària 1a categoria (1r i 2n d’ESO)
    2. Alumnat de Secundària 2a categoria (3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de FP Bàsica)
    3. Alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius
  2. Hi podrà participar qualsevol estudiant d’aquestes categories.
  3. Cada autor/a podrà presentar, com a màxim, un microrelat original per cadascuna de les llengües impartides al centre: valencià, castellà, anglès o francès.
  4. S’entendrà per microrelat un text que no supere les 120 paraules. Cada microrelat ha de portar un títol, que no s’inclourà en aquest còmput.
  5. La temàtica del microrelat es basarà en una narració lliure sobre el tema de la Igualtat de gènere i/o la Diversitat afectiva i sexual. Així , els relats podrien reflectir:
    1. Els problemes en les relacions de parella.
    2. La igualtat d’oportunitats entre homes i dones.
    3. Els models de relació entre dones i homes que superen els estereotips tradicionals, basats en les
      relacions de poder i dominació, i que provoquen violència de gènere.
    4. La visibilització de les orientacions sexuals, expressions de gènere, identitat sexual no normatives.e homes i dones, o els models de relació entre dones i homes que superen els estereotips tradicionals,basats en les relacions de poder i dominació.
  6.  Les obres s’entregaran al professorat de les assignatureslingüístiques (valencià, castellà, anglès o francès) en un sobre tancat on s’assenyala el pseudònim.
  7.  A l’interior, junt al text del microrelat, hi figurara altre full amb les dades personals de l’autor/a (pseudònim, nom, cognoms, adreça, data de naixement, curs, nom del professor/a que actuarà de coordinador/a i el telèfon de contacte).
  8. El termini per a lliurar les narracions finalitzarà el dia 22 de febrer de 2019.
  9. El jurat triarà un/a guanyador/a per categoria. Els membres del jurat tindran en compte els criteris següents:
    • L’originalitat.
    • La fidelitat a la temàtica proposada.
    • La capacitat d’impacte del missatge.
    • La correcció de contingut i d’expressió.
  10. Tots els participants seleccionats prèviament rebran un premi per la seua participació.
  11. En cada categoria hi haurà un/a guanyador/a i un/a finalista, els quals rebran diversos premis:
    • Auriculars amb bluetooth.
    • Llibres de temàtica feminista o que defensen la diversitat.
    • Samarretes
    • USB per a tots els preselecionnats o preseleccionades.
  12. El jurat estarà format per professorat dels departaments de llengües de l’IES Pedreguer i un/a
    representant de l’Ajuntament. El coordinador CIC actuarà com a secretari del jurat.
  13. El jurat es reservarà el dret de declarar desert els premis de qualsevol de les categories.
  14. El jurat no es farà responsable de l’originalitat del text presentat. Els premis es lliuraran en una data pròxima al 8 de març a l’aula SUM de l’IES Pedreguer o altre lloc oferit per l’Ajuntament.
  15. L’organització es compromet a donar la màxima difusió als textos guanyadors.
  16. La participació en aquest concurs suposa la total acceptació d’aquestes bases.
  17. Calendari:
    • Inici: 14 de gener
    • Termini de lliurament dels textos: 22 de febrer
    • Reunió del jurat : 27 de febrer
    • Lliurament dels premis: 7 de març
    •  Lloc: Aula SUM de l’IES Pedreguer o altre lloc oferit per l’Ajuntament

ORGANITZA:

IES PEDREGUER
COORDINACIÓ DE CONVIVÈNCIA I IGUALTAT – IES PEDREGUER

COL·LABOREN:
DEPARTAMENTS DE VALENCIÀ, CASTELLÀ, ANGLÉS I FRANCÉS – IES PEDREGUER
DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ PLÀSTICA I VISUAL – IES PEDREGUER
REGIDORIA DE JOVENTUT – AJUNTAMENT DE PEDREGUER
COMISSIÓ D’GUALTAT – AJUNTAMENT DE PEDREGUER

PROVA DE NIVELL BÀSIC D’IDIOMES

  • REQUISITS PER ACCEDIR A LA PROVA
    • Alumnat matriculat en el centre
    • Tindre complits 16 anys a 31 de desembre de 2019
  • TERMINI DE MATRICULA
    • DEL 5 AL 20 DE DESEMBRE DE 2018
    • LLOC: SECRETARIA
    HORARI DE SECRETARIA DE 9 a 14 hores de dilluns a divendres
  • LLISTAT D’ADMESOS: 11 DE GENER 2019
  • EXAMEN
    • ANGLÉS:
      • DIA: DIMECRES 13 DE FEBRER
      • HORA: 11:30
    • FRANCÉS:
      • DIA: DIMARTS 12 DE FEBRER
      • HORA: 08:55
  • PUBLICACIÓ NOTES: 1 DE MARÇ

PODEU TROBAR MÉS INFORMACIÓ: (guia del candidat i models d’examen)
http://www.edu.gva.es/ocd/areaord/val/ordenacion_idiomas.html

Suspensió de les classes dilluns 19 de Novembre 2018

Segons el comunicat del ajuntament de Pedreguer vos informem que :

Davant del manteniment, per part del Centre de Coordinació d’Emergències (CEE) de la Generalitat, del nivell d’ALERTA ROJA (RISC EXTREM) D’EMERGÈNCIA PER PLUJA a la Marina Alta, i per raons de precaució, l’Ajuntament de Pedreguer ha determinat la SUSPENSIÓ DE LES CLASSES a tots els centres educatius de la localitat durant la jornada de demà, dilluns 19 de novembre de 2018.
Preguem a les famílies i al conjunt de la ciutadania que extremeu la cura, que eviteu riscos innecessaris i que us mantingueu informats i informades de l’evolució de la situació a través dels mitjans habituals, especialment de PedreguerApp.
Disculpeu les molèsties i gràcies per la vostra col·laboració

Per a més informació podeu consultar l’APP del Ajuntament de Pedreguer

http://pedreguer.spotlio.com/ca/op/137123

 

25 de novembre: del Dia Internacional contra la Violència vers les dones

Des de molt abans del 25 de novembre de 1960, quan el dictador dominicà Trujillo va ordenar el seu brutal assassinat de les germanes Mirabal, la violència contra les dones ha estat present en les societats humanes impedint, per tant, el seu desenvolupament just i digne.

Aquesta realitat va començar a ser visibilitzada per l’Assemblea General de les Nacions el 1999, quan va aprobar la celebració, cada 25 de novembre, del Dia Internacional contra la Violència vers les dones, però encara s’ha de treballar molt per a evitar els diferents tipus de violència que es exercida contra les dones.

Per a reivindicar aquesta data i condemnar totes les situacions que actuen contra la integritat i dignitat de les dones, el nostre centre se sumarà a les celebracions.

Així, durant aquests dos mesos, s’han dut a terme tallers en tots els grups d’ESO sobre micromasclismes, el mite de l’amor romàntic i la violència de gènere. A més, les sessions de tutoria han tractat aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i la violència contra les dones. Inclús la música de canvi d’hora tracta sobre la necessitat d’acabar amb la violència masclista. D’altra banda, al centre s’ha organitzat un grup motor d’alumnes que participaran activament en els diferents actes i activitats del centre, com per exemple elaborar cartells, eslògans i manifests, organitzar actes i actuar com a transmissors de les necessitats de l’alumnat, tant cap als responsables del centre educatiu com cap a les associacions i serveis municipals.

Per tant, la coordinació de Convivència i Igualtat, juntament amb companyes i companys de Cicles Formatius i ESO, hem organitzat els següents actes:

– En primer lloc el proper dilluns dia 19, de 12:10 a 13:05, l’alumnat de Cicles Formatius passarà, per totes les aules, fent la difusió de les activitats i actes planificats al voltant d’aquest tema, i també realitzant una tasca de sensibilització.

– El mateix dia 23 de novembre, els grups de 4t d’ESO també participaran en uns tallers sobre violència contra les dones, desenvolupat per una psicòloga infantil d’un Centre d’acollida de dones maltractades.

– Finalment, us convidem a totes i a tots als actes que es realitzaran el mateix divendres 23 de novembre a l’hora de l’esplai, al pati junt a la cantina, concretament un ball realizat per alumnes de 4t d’ESO i la lectura d’un manifest.

Treball de camp realitzat pel cicle d’atenció a la dependència

El divendres 19 d’Octubre en la programació del mòdul de teleassitència estava plantejada una eixida denominada Treball de Camp per part del grup de 2TAPSD denominant cicle formatiu de grau mitja tècnic d’atenció en situació de dependència.

La eixida va començar a les 8:15 del mati i va finalitzar a les 9:50 , dintre del mòdul corresponent.

Malgrat els núvols que hi havia es va realitzar l’activitat. Va acudir tota la classe i a més en molta participació.

Els objectius d’aquesta eixida són:

  • Eixir del àmbit habitual de classe.
  • Conèixer el terme de Pedreguer, és a dir , el medi comunitari.
  • Treballar habilitats educatives. -Desemboirar-nos amb activitats d’aire lliure.
  • Activar la ment per a les pròximes classes.
  • Capturar imatges del cel , per a una pròxima lectura i escriptura en el blog de la classe.

L’activitat es va realitzar per complet en molta gana i participació per part de tots. Per part de tota la classe: ens agradaria que es tornara a realitzar més vegades.

Breu comentari de les impressions de les alumnes de CFGM :

La Eixida va ser 24/10/18 per el voltant de Pedreguer vam estar comentant cada cosa que veiem que era històrica,com on bevien els burros ,també vam parlar de el riu que com arribava l’aigua a les cases i al polígon. Vam tractar sobre temes com el tipus de regadius que s’utilitzaven abans, tipus de plantes,tipus d’arbres. Desprès vam estar per el poble ,vam descansar una mica i vam continuar cap a l’institut.

Com a tasca vam realitzar unes fotos per publicar en el blog de la classe.Vam anar per els camins del voltant del institut.

Signat per

Rut i Jaquelin

Tallers coeducatius

 

TALLER DEL MITE ROMÀNTIC

Mite de l ‘amor romàntic” Els mites de la “mitja taronja”, la “fidelitat”, l’“exclusivitat”, la “gelosia”, la “passió eterna”…fan que siga necessari revisar el concepte “amor” en els/les adolescents, per ser el punt de partida de les relacions de parella i/o els primers enamoraments, sent indispensable utilitzar l’estratègia de la coeducació entre els/les jóvens en pro de relacions afectivo-sexuals sanes.

Taller de construcció i deconstrucció dels rols i estereotips hegemònics que defineixen la masculinitat. A partir de dinàmiques s’aprofundeix en el treball personal individual dels i les participants per tal de comprendre millor les diferents formes d’existir i relacionar-nos.

Es buscarà entendre i identificar l’ideal d’allò que acotem per masculí tradicional, identificant quins valors, actituds i situacions estan dificultant la incorporació dels hòmens i les dones davant la idea d’igualtat i las pràctiques que es construeixen des d’un ideal masculí.

Cada Taller és impartit por dues expertes en la matèria i tenen una durada d’hora i mitja.

El Taller inclou un quadern de pràctiques i activitats que complimenta l’alumnat.

DIA D’IMPARTICIÓ DIMARTS 16 D’OCTUBRE

08:55-10:45 2N ESO D

11:15-13:05 2N ESO A

MICROMASCLISME/MICROVIOLÈNCIA

Se tracta de visibilitzar conductes en què reproduïm patrons basats en privilegis masculins. Per altra banda, com elles, les dones, resten importància o acaben cedint d’acord allò que els hòmens són així o simplement per evitar el conflicte. Es projectaran diversos vídeos per a una posada en comú de les situacions i qüestions personals, que sembla que no tenen major transcendència, però que realment són manifestacions de masclisme i de la desigualtat.

Es tracta de proporcionar recursos per a possibilitar i fomentar el treball sobre el micromasclisme i la importància de la coeducació en general per a l’alumnat participant del taller, a través de la informació sobre conceptes, procediments i actituds..

Cada Taller és impartit por dues expertes en la matèria i tenen una durada d’hora i mitja.

DIA D’IMPARTICIÓ DIVENDRES 19 D’OCTUBRE

08:55-10:45 2N ESO B

11:15-13:05 2N ESO C

ACTIVITATS I CONVIVÈNCIA ENTRE ADIMA I EL CFGM D’ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA

L’alumnat i professorat del CFGM d’Atenció a persones en situació de dependència i usuaris/es i professionals de l’Associació de Persones amb Discapacitat de la Marina Alta (ADIMA) hem realitzat fins a quatre encontres durant aquest curs 2017/2018.

Hem tingut l’oportunitat de compartir, a més d’algun que altre esmorzar elaborat per l’alumnat del cicle, algunes activitats com tallers de pasqua, de musicoteràpia, de risoteràpia o artteràpia entre d’altres.

Leer más