25 de novembre: del Dia Internacional contra la Violència vers les dones

Des de molt abans del 25 de novembre de 1960, quan el dictador dominicà Trujillo va ordenar el seu brutal assassinat de les germanes Mirabal, la violència contra les dones ha estat present en les societats humanes impedint, per tant, el seu desenvolupament just i digne.

Aquesta realitat va començar a ser visibilitzada per l’Assemblea General de les Nacions el 1999, quan va aprobar la celebració, cada 25 de novembre, del Dia Internacional contra la Violència vers les dones, però encara s’ha de treballar molt per a evitar els diferents tipus de violència que es exercida contra les dones.

Per a reivindicar aquesta data i condemnar totes les situacions que actuen contra la integritat i dignitat de les dones, el nostre centre se sumarà a les celebracions.

Així, durant aquests dos mesos, s’han dut a terme tallers en tots els grups d’ESO sobre micromasclismes, el mite de l’amor romàntic i la violència de gènere. A més, les sessions de tutoria han tractat aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i la violència contra les dones. Inclús la música de canvi d’hora tracta sobre la necessitat d’acabar amb la violència masclista. D’altra banda, al centre s’ha organitzat un grup motor d’alumnes que participaran activament en els diferents actes i activitats del centre, com per exemple elaborar cartells, eslògans i manifests, organitzar actes i actuar com a transmissors de les necessitats de l’alumnat, tant cap als responsables del centre educatiu com cap a les associacions i serveis municipals.

Per tant, la coordinació de Convivència i Igualtat, juntament amb companyes i companys de Cicles Formatius i ESO, hem organitzat els següents actes:

– En primer lloc el proper dilluns dia 19, de 12:10 a 13:05, l’alumnat de Cicles Formatius passarà, per totes les aules, fent la difusió de les activitats i actes planificats al voltant d’aquest tema, i també realitzant una tasca de sensibilització.

– El mateix dia 23 de novembre, els grups de 4t d’ESO també participaran en uns tallers sobre violència contra les dones, desenvolupat per una psicòloga infantil d’un Centre d’acollida de dones maltractades.

– Finalment, us convidem a totes i a tots als actes que es realitzaran el mateix divendres 23 de novembre a l’hora de l’esplai, al pati junt a la cantina, concretament un ball realizat per alumnes de 4t d’ESO i la lectura d’un manifest.